[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovno nadarjeni učenci in pouk likovne vzgoje

Nataša Pibernik (2013) Likovno nadarjeni učenci in pouk likovne vzgoje. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (946Kb)

    Povzetek

    Problem diplomskega dela je bil osredotočen v prepoznavanje in identifikacijo nadarjenih učencev pri likovnem pouku. Cilj je bil ugotoviti, ali likovno nadarjene učence po trenutno veljavnih merilih lahko prepoznamo kot nadarjene tudi v primeru, če merila poglobimo in natančneje opredelimo. V teoretičnem delu sem najprej opredelila pojem nadarjenosti in različne poglede avtorjev na definicijo nadarjenosti. Opisala sem razliko med inteligentnostjo in nadarjenostjo. V prvi vrsti me je zanimala likovna nadarjenost, stereotipi oz. zmote, ki vladajo na tem področju, lastnosti likovno nadarjenih učencev ter metode in načini odkrivanja in identificiranja likovno nadarjenih učencev v slovenskih šolah. V praktičnem delu sem se osredotočila na izvedbo likovnih nalog, na podlagi katerih sem evidentirala likovno nadarjene učence, identifikacijo pa sem izvedla s pomočjo nove ocenjevalne lestvice in anketnega vprašalnika. Pridobljene podatke sem primerjala z že obstoječimi. Ugotavljala sem tudi nadarjenost glede na spol ter učno uspešnost pri drugih predmetih. Izsledki raziskave so pokazali, da je število likovno nadarjenih učencev po trenutno veljavnih merilih bistveno večje od števila učencev, prepoznanih po novih merilih. Iz tega lahko zaključim, da se je potrebno o načinu in pomagalih za realno oceno evidentiranja in identificiranja likovno nadarjenih učencev bolj poglobiti in izdelati natančnejša in verodostojnejša merila. Izkazalo se je, da je eden od načinov za izboljšanje tudi način, ki sem ga v raziskavi uporabila. Izsledki so tudi pokazali, da je število nadarjenih deklic nekoliko nižje od števila nadarjenih dečkov, da pa so vsi izjemno uspešni tudi pri drugih predmetih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, likovno nadarjeni učenci, evidentiranje in identifikacija likovno nadarjenih učencev
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tonka TacolMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9787721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1783
    Datum vnosa: 02 Okt 2013 11:13
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2013 11:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1783

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa