[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Koordinacija v orientacijskih igrah predšolskih otrok

Erika Kastelic (2013) Koordinacija v orientacijskih igrah predšolskih otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (427Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo obravnavali orientacijske igre skozi celostni razvoj predšolskega otroka. Orientacijske igre so v trenutno dostopni literaturi predvidene za učence in dijake. Kljub temu da nekateri avtorji poudarjajo, da so orientacijske igre primerne za izvajanje v predšolskem obdobju, pa je pri prenosu iger potrebna kritična presoja. Orientacijske igre v originalnih izvedbah imajo, poleg npr. cilja orientacije, tudi cilj tekmovalnosti. Čeprav z njimi lahko razvijamo vse motorične sposobnosti, je koordinacija tista, ki jo z orientacijskimi igrami najbolj razvijamo v predšolskem obdobju. V šolskem obdobju pa je najpogosteje v ospredju vzdržljivost. Obstajajo različne orientacijske igre, med njimi so najbolj poznane: »Po označeni poti«, »Po opisani poti«, »Skrita pisma« in »Lov na lisico«. Namen naše raziskave je bil na študiji primera ugotoviti, kako spremeniti orientacijske igre tako, da bodo skladne z globalnimi cilji Kurikula za vrtce in jih umestiti v igro kot najučinkovitejšo metodo dela, poleg pa sistematično razvijati koordinacijo. Želeli smo ugotoviti tudi, ali se tako spremenjene orientacijske igre lahko izvaja v skupini otrok, starih od 2 do 3 leta. S pomočjo akcijske raziskave smo na študiji primera ugotavljali neeksplanativnost novega pristopa uvajanja orientacijskih iger na način metode igre v prvem starostnem obdobju. Študijo primera smo izvedli v Zasebnem vrtcu Ribniček v skupini otrok, starih od 2 do 3 let. Rezultate smo analizirali s pomočjo strokovne in znanstvene literature, videoanalize izvedbe načrtovanih dejavnosti ter dialoga in polstrukturiranega intervjuja, na katerega je odgovarjala vzgojiteljica. Ugotovili smo, da je potrebno orientacijske igre predšolskim otrokom prilagoditi, saj vsebujejo načela, ki niso v skladu z načeli Kurikula za vrtce, kot naprimer tekmovalnost. S pomočjo koncepta »Igra – gibanje in razvoj« smo orientacijske igre spremenili v metodo igre in jih uspešno izvajali v vrtcu. Z njimi smo uspeli dati največji poudarek na razvijanju koordinacije. Orientacijske igre smo spremenili tako, da so bile skladne z globalnimi cilji Kurikula za vrtce. Ugotovili smo, da tako spremenjene orientacijske igre lahko izvajamo v skupini otrok, starih od 2 do 3 let.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: koordinacija, orientacijske igre, metoda igre, predšolski otrok
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9792329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1776
    Datum vnosa: 02 Okt 2013 11:22
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2013 11:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1776

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa