[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Veščine neodvisnega življenja mladostnikov z ADHD

Anja Pavlin (2013) Veščine neodvisnega življenja mladostnikov z ADHD. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (809Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu proučujem, kako značilnosti motnje pozornosti s hiperaktivnostjo (ADHD) vplivajo na veščine neodvisnega življenja mladostnikov z ADHD. Obdobje mladostništva je obdobje osamosvajanja. Uspešno osvajanje veščin neodvisnega življenja oz. veščin za življenje, kot jih imenujejo nekateri, za mladostnike z ADHD in mladostnike brez ADHD predstavlja predpogoj za kasnejše samostojno življenje v obdobju odraslosti. Za osvetlitev obravnavane teme so v uvodnem delu najprej podane definicije in opredelitve ADHD različnih avtorjev. ADHD je motnja, za katero so značilne osnovne težave pomanjkljive pozornosti, impulzivnosti in hiperaktivnosti, poleg tega pa se lahko pojavljajo tudi težave na socialnem, izobraževalnem (poklicnem) in čustvenem področju. V nadaljevanju sledi opredelitev mladostništva, kasneje pa so navedene in opisane značilnosti mladostnikov z ADHD, ki so bodisi neposredno bodisi posredno povezane z motnjo ADHD. Izpostavljeni so učni dosežki mladostnikov z ADHD, ki so v povprečju slabši od mladostnikov brez ADHD, kar predstavlja pomemben dejavnik tveganja za uspešnost v obdobju odraslosti. Poleg tega so navedene tudi psihosocialne težave, zloraba substanc, psihiatrične težave in nizka stopnja izobraženosti kot težave, povezane z ADHD. Opredeljene so veščine neodvisnega življenja, ki so povezane z izvršilnimi (eksekutivnimi) funkcijami. Izvršilne funkcije nam pomagajo usmerjati in voditi naše življenje; kadar so te funkcije šibke, potrebuje posameznik več pomoči in podpore, da lahko učinkovito upravlja s svojim življenjem. Izvršilne funkcije so na kratko predstavljene, v nadaljevanju pa sledi opis veščin neodvisnega življenja in primerne strategije za izboljšanje teh veščin pri mladostnikih z ADHD. Omenjene so nekatere oblike in metode pomoči in podpore, ki naj bi mladostnikom z ADHD pomagale pri osvajanju veščin, potrebnih za uspešno življenje v odraslosti. Ker ni empiričnih dokazov o učinkovitosti oziroma primernosti za posameznike z ADHD, vse niso podrobno opisane in predstavljene. V diplomskem delu je predstavljena metoda koučing, katere učinkovitost še ni znanstveno podkrepljena, se pa v zadnjih letih pogosto uporablja in svetuje kot pomoč in podpora posameznikom z ADHD v obdobju mladostništva in odraslosti. Omenjeno je tudi poklicno svetovanje, namenjeno mladostnikom z ADHD, ki zaradi značilnosti svoje motnje potrebujejo učinkovito in temeljito vodenje na poti od šole do pridobitve poklica.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnja pozornosti in hiperaktivnosti, mladostniki z ADHD, veščine neodvisnega življenja, izvršilne funkcije, strategije in oblike pomoči
    Število strani: 35
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    viš. pred. mag. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9782345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1767
    Datum vnosa: 01 Okt 2013 15:44
    Zadnja sprememba: 01 Okt 2013 15:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1767

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa