[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Nadarjeni študentje z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo

Nataša Jokan (2013) Nadarjeni študentje z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (991Kb)

    Povzetek

    Cilj diplomskega dela je preučiti razlike na spoznavnem, čustvenem in socialnem področju med nadarjenimi študenti z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo, nadarjenimi študenti brez težav in študenti z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo. Nadaljnji namen pregleda različnih raziskav na tem področju pa je tudi ugotavljanje empirično preverjenih priporočil in nasvetov, kako lahko visokošolski učitelji in drugi strokovnjaki pomagajo nadarjenim študentom z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo in kako si lahko preko različnih oblik samopomoči pomagajo sami. Nadarjenost se kaže v različnih obsegih in oblikah. Med teoretiki in raziskovalci na področju nadarjenosti še ni sprejetega soglasja in enotne definicije nadarjenosti. Skupina nadarjenih je zelo heterogena, saj so med posamezniki velike razlike. Kljub temu pa lahko izpostavimo nekaj značilnosti, ki so skupne večini nadarjenih posameznikov in se nanašajo na specifično funkcioniranje na spoznavnem, socialnem in čustvenem področju. Motnje pozornosti in hiperaktivnost sodijo v skupino vedenjskih in čustvenih primanjkljajev oz. med nevrorazvojne motnje. Navadno se pojavijo v mladosti in otroštvu, včasih pa so diagnosticirane šele v odraslosti. Najznačilnejša vedenja posameznikov z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo so razvojno neprimerna impulzivnost, pomanjkljiva pozornost in hiperaktivnost, ki lahko posameznika pomembno ovirajo na socialnem, učnem in čustvenem področju. Prav tako kot nadarjeni, so tudi posamezniki z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo heterogena skupina. Pri posamezniku pa se lahko pojavita obe značilnosti, nadarjenost ter motnje pozornosti in hiperaktivnost. Ti posamezniki pogosto niso prepoznani, njihove posebne vzgojno izobraževalne potrebe pa niso ustrezno obravnavane. Imajo dobre sposobnosti abstraktnega mišljenja, so radovedni in imajo specifične interese. So kreativni in potrebujejo kompleksne izzive, ki pa jih zaradi težav z vzdrževanjem pozornosti pogosto ne dokončajo. Pogosto veljajo za lene, mnogokrat pa se pri njih pojavljata tudi anksioznost in moteče vedenje. Pri nudenju ustrezne podpore in pomoči nadarjenim študentom z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo je potrebno upoštevati tako spoznanja s področja nadarjenosti kot tudi s področja motenj pozornosti in hiperaktivnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, motnje pozornosti in hiperaktivnost, študentje s posebnimi potrebami, dvojna izjemnost, nadarjeni študentje z motnjami pozornosti in hiperaktivnostjo
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    viš. pred. mag. Suzana Pulec LahSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9785417)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1766
    Datum vnosa: 01 Okt 2013 15:44
    Zadnja sprememba: 01 Okt 2013 15:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1766

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa