[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strategije reševanja matematičnih problemov pri pouku fizike za učence s specifičnimi učnimi težavami

Nadja Pezdir (2013) Strategije reševanja matematičnih problemov pri pouku fizike za učence s specifičnimi učnimi težavami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1022Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu preučujem uporabnost strategije reševanja matematičnih besednih problemov pri reševanju fizikalnih problemov za učence s specifičnimi učnimi težavami. Učenci z učnimi težavami pri matematiki imajo težave tudi pri drugih šolskih predmetih, največkrat pri pouku fizike. Pri reševanju fizikalnih nalog je lahko učencem v pomoč strategija reševanja matematičnih besednih problemov, s čimer imajo učenci s specifičnimi učnimi težavami nemalokrat težave. M. Montague (1992, Montague in Jitendra, 2006; Montague, Enders in Dietz, 2011; Krawec, Huang, Montague, Kressler in de Alba, 2013) je zato razvila kognitivno strategijo reševanja matematičnih problemov, ki jo lahko uporabimo tudi pri reševanju fizikalnih nalog. Matematika in fizika sta namreč močno povezani, saj mora učenec med reševanjem fizikalnih nalog uporabiti tudi konceptualno in formalno matematičnega sklepanje (Fauconnier in Turner, 2003; Sherin, 2001; v Kuo idr., 2013). Učenci dojemajo fiziko kot enega od težjih predmetov. Evropska komisija (2012) navaja, da je potreba po kvalificirani delovni sili v tehnološko in raziskovalno intenzivnih dejavnostih v Evropi vedno večja. Del potrebnega znanja za uspeh na teh področjih pa je znanje fizike, ki omogoča razumevanje drugih naravoslovnih ved (International Union of Pure and Applied Physics, 1999). Da bi torej učencem z učnimi težavami pri fiziki omogočili uspeh, se lahko poslužujemo timskega poučevanja, pri katerem si predmetni učitelj ter specialni in rehabilitacijski pedagog delita odgovornost za načrtovanje, izvajanje in evalvacijo učne ure za vse učence (Arguelles, Hughes in Schumm, 2000; Villa, Thousand in Neviu, 2008; v Sileo in van Garderen, 2010).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci s specifičnimi učnimi težavami, matematika, fizika, fizikalne naloge, kognitivna strategija reševanja matematičnih besednih problemov pri fiziki, timsko poučevanje
    Število strani: 31
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9786441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1763
    Datum vnosa: 01 Okt 2013 15:38
    Zadnja sprememba: 01 Okt 2013 15:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1763

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa