[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Disgrafija v osnovni šoli

Andrea Ivačič (2013) Disgrafija v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (552Kb)

    Povzetek

    Namen diplomske naloge je preučiti vpliv spola na pojav in značilnosti disgrafije pri šolskih otrocih. Disgrafija spada v skupino specifičnih učnih težav, in sicer v podskupino specifičnih primanjkljajev na ravni vizualno-motoričnih procesov, ki povzročajo težave pri pisanju. Diplomsko delo obravnava preučevanje teoretičnih osnov in rezultatov raziskav, ki se nanašajo na proces pisanja, razlike med spoloma, razvoj in težave pri pisanju ter specifične motnje pisanja oziroma disgrafijo. Poudarek je na osvetlitvi razlik med dečki in deklicami v značilnostih usvajanja pisanja ter spremljajočih težavah in specifičnih motnjah. Težave pri pisanju so pogost problem v osnovni šoli, ki zahteva več pozornosti z vidika prepoznavanja in pomoči. V šolskem obdobju so težave pri pisanju dva- do trikrat pogostejše kot težave pri branju, različni avtorji pa ocenjujejo, da se s težavami pri pisanju srečuje 10–30 % osnovnošolskih otrok. Številne raziskave, ki so obravnavale razlike med spoloma, kažejo, da so deklice bolj uspešne pri besednih nalogah in imajo bolj razvite finomotorične spretnosti. Dečki pa so praviloma boljši pri prostorskem in abstraktnem mišljenju ter pri znanstvenem sklepanju. Rezultati študij na področju učnih težav v različnih državah kažejo, da ima učne težave več dečkov kot deklic. Tudi težave pri pisanju in disgrafija so veliko bolj prisotne pri dečkih kot pri deklicah. V raziskavah ugotavljajo, da ima težave pri pisanju 21–23 % dečkov in 11–12 % deklic ter da je več kot 75 % otrok, ki ima disgrafijo, moškega spola. Avstralski raziskovalci niso ugotovili razlik v hitrosti pisanja med dečki in deklicami, zato pa je bila čitljivost pisanja pomembno boljša pri deklicah kot pri dečkih. Pregled raziskav je pokazal, da predstavljajo težave pri pisanju pomemben problem v osnovni šoli, ki bi ga bilo potrebno še dodatno raziskati tudi z vidika specifičnih razlik med spoloma. Boljše razumevanje problema disgrafije in razlik med spoloma bo omogočilo izdelavo priporočil za prepoznavanje, učinkovito poučevanje in obravnavo otrok s težavami na področju pisanja ob upoštevanju specifičnih razlik med dečki in deklicami ter izdelavo načrta za empirično preučevanje te problematike.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pisanje, razlike med spoloma, grafomotorika, težave pri pisanju, disgrafija
    Število strani: 34
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9775177)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1761
    Datum vnosa: 30 Sep 2013 14:23
    Zadnja sprememba: 30 Sep 2013 14:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1761

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa