[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prilagoditve IKT za učence s specifičnimi učnimi težavami

Brigita Klemen (2013) Prilagoditve IKT za učence s specifičnimi učnimi težavami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (603Kb)

    Povzetek

    Prvi cilj diplomskega dela je pregled zakonodaje za področje šolanja učencev/učenk s posebnimi potrebami v Republiki Sloveniji. Z Zakonom o osnovni šoli in Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami imamo v Sloveniji definirane skupine posebnih potreb, predpisan je tudi postopek usmerjanja in pridobitve individualiziranega programa. Z individualiziranim programom je učenec/učenka upravičen do prilagoditev, ki mu omogočajo enakovredno vključevanje v proces učenja. V nadaljevanju je opis možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Predstavljeni so nekateri ključni dokumenti, v katerih so zapisane vizije za razvoj informacijske družbe v naši državi. Pomembno vlogo imajo načini uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v specialni pedagogiki, ki jih je definirala avtorica Means že leta 1994 in so še danes osnova za vpeljevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije na tem področju. S pojmom dostopnosti (angl. accessibility) je razložen pogled na z IKT podprte vire e-informacij z vidika osebe s posebnimi potrebami. Predstavljen je tudi vidik oblikovalca e-vsebin. Pogledi oseb s posebnimi potrebami na dostop e-vsebin so ilustrirani s kratkimi zgodbami. Specifične učne težave se razprostirajo na kontinuumu, glede na Navodila za prilagojeno izvajanje programa osnovne šole z dodatno strokovno pomočjo pa ločimo štiri glavne skupine. Tri skupine so orisane, poudarek v nalogi je na primanjkljajih branja, pravopisa in pisanja. Navedena so konkretna orodja, ki jih učitelj/učiteljica oz. specialni pedagog lahko uporabi. Prikazani so primeri sistematične uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v tujini in v Sloveniji. V zaključkih so predstavljena odprta vprašanja in teme za nadaljnje raziskovanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: IKT, učenci s posebnimi potrebami, specifične učne težave, dostopnost, prilagoditve
    Število strani: 35
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jože RugeljMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9774921)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1758
    Datum vnosa: 30 Sep 2013 14:21
    Zadnja sprememba: 30 Sep 2013 14:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1758

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa