[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Oblikovanje spolne identitete v vrtcu in delo vzgojiteljic

Manca Sever (2013) Oblikovanje spolne identitete v vrtcu in delo vzgojiteljic. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1964Kb)

    Povzetek

    Ženski in moškemu so v družbi dodeljene različne vloge in vrednost. Preko zgodovine lahko večkrat zaznamo, da je ženska obravnavana kot manjvredna in s tem podrejena moškemu. V teoretičnem delu smo najprej raziskali, kako razmerje med ženskami in moškimi razlagajo pomembni teoretiki, kot so De Beauvoirjeva, Bourdieu, Butlerjeva, Ortnerjeva. Nato smo razvoj razlik med spoloma, spolne stereotipe in njihov vpliv na deklice ter dečke prikazali skozi različne raziskave. Posebej smo se osredotočili na predšolsko obdobje in vlogo vrtca. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo, kjer smo preko intervjujev z otroki dobili vpogled v njihovo predstavo o ženskem in moškem spolu. S tem smo želeli izvedeti, ali je stopnja stereotipnega mišljenja pri otrocih visoka, na katerih področjih se najbolj odraža in ali lahko zaznamo razlike v mišljenju otrok v podeželskem in mestnem vrtcu. Hoteli smo tudi raziskati, s čim lahko kot vzgojitelji pripomoremo k spodbujanju enakosti med spoloma. Ugotovili smo, da je predstava otrok o spolu izredno stereotipna, predvsem pri njihovih interesih glede igre, videza in pričakovanj o dečkih ter deklicah. Ugotovili smo tudi razlike med tipoma vrtcev, ki pomembno pripomorejo k smernicam za nadaljnje delo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: spolna identiteta, dečki, deklice, vrtec, spolni stereotipi, spolne neenakosti
    Število strani: 127
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marjan ŠimencMentor
    asist. mag. Živa Kos KecojevićSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9777737)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1755
    Datum vnosa: 30 Sep 2013 14:18
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1755

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa