[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Grafični soneti: Shakespearovi soneti kot likovni motiv

Anja Kolenko (2013) Grafični soneti: Shakespearovi soneti kot likovni motiv. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    V besedilu, ki je pred bralcem, sta združeni dve umetniški zvrsti: poezija in likovnost - Shakespearovi soneti in grafika. To diplomsko delo govori o njunih podobnostih in razlikah ter možnostih prevajanja iz enega umetniškega jezika v drugega. Raziskovanje tega odnosa sem začela z obravnavanjem pojmov oblika, lik in forma, analogije doživljanja ter prevajanja besede v obliko. Sledi zgodovina ilustracije v svetu in na Slovenskem s poudarkom na ilustriranju poezije. Izpostavila sem nekatere tuje in domače umetnike, izbrala nekaj njihovih ilustracij ter jih likovno-formalno analizirala. Sonete sem obravnavala v prevodu Janeza Menarta in se dotaknila tudi vprašanja o tem, kako na doživljanje pesmi vpliva prevod. Praktični, zame tudi osrednji del diplomskega dela so grafični izdelki, ki so nastali na podlagi sedmih izbranih Shakespearovih sonetov kot moje interpretacije pesmi, v katerih se razumevanje pesmi prepleta z lastno notranjo vsebino. V zadnjem pedagoškem delu opisujem izkušnjo z osnovnošolkami, katerim sem poskušala približati poezijo, ki mi je tako pri srcu in nedvomno sodi v sam vrh angleškega in svetovnega pesništva. Učenke so ustvarjale v grafičnih tehnikah monotipije in tiska s šablonami.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: oblika, beseda, poezija, likovnost, ilustracija, Shakespeare, sonet, grafika
    Število strani: 100
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. mag. Črtomir FrelihMentor
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9774409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1741
    Datum vnosa: 30 Sep 2013 11:15
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1741

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa