[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zgodnja obravnava otroka z avtizmom po metodi ABA

Veronika Gomboc (2011) Zgodnja obravnava otroka z avtizmom po metodi ABA. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (823Kb)

    Povzetek

    V življenju nekaterih staršev napoči trenutek, ko opazijo, da je njihov otrok drugačen od ostalih. Pri starših otrok z avtizmom se pogosto zgodi, da ne vedo, zakaj je drugačen in kaj točno je tisto, kar ga dela tako drugačnega. Ko se postavi diagnoza avtizma, pa se pogosto pojavi vprašanje: »Kaj sedaj?« V Sloveniji se nekatere organizacije zelo trudijo ozaveščati javnost o osebah s spektrom avtističnih motenj in njihovih možnostih. Kljub temu so starši, zaradi pomanjkanja strokovnjakov na tem področju, še zmeraj pogosto prepuščeni sami sebi. V tujini je na voljo veliko različnih obravnav za osebe s spektrom avtističnih motenj oz. za osebe z avtizmom. Ena glavnih je obravnava ABA. V prvem delu diplomskega dela sem opredelila avtizem ter predstavila obravnavo ABA. Ker so starši ključnega pomena pri izvajanju obravnave ABA in otrokovem napredku, sem nekaj besed namenila tudi temu. V drugem delu sledi opis sposobnosti in posebnih potreb otroka z avtizmom in težko motnjo v duševnem razvoju ter praktičen prikaz uporabe obravnave ABA in otrokovega napredka. V sodelovanju z drugimi strokovnjaki in starši sem izdelala začetno oceno otrokovih sposobnosti in pripravila individualiziran program obravnave. Obravnavo ABA sem sedem tednov izvajala s predšolskim dečkom z avtizmom in težko motnjo v duševnem razvoju. Po tem obdobju sem ponovno ocenila otrokove sposobnosti in ovrednotila njegov napredek. Ugotovila sem, da je otrok ob obravnavi ABA napredoval na področjih komunikacije, posnemanja ter odzivanja in sodelovanja. Zmanjšala se je pojavnost neprimernega vedenja, vključno z izbruhi jeze. Starši so poročali tudi o večji odzivnosti in vodljivosti otroka. Namen tega diplomskega dela ni podajanje navodil in »receptov« za izvajanje obravnave ABA, ampak staršem in strokovnjakom omogočiti boljše razumevanje osnovnih principov uporabne vedenjske analize - ABA ter prikazati napredek otroka z avtizmom in težko motnjo v duševnem razvoju ob uporabi obravnave ABA.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: avtizem, uporabna vedenjska analiza, obravnava ABA, starši, individualizacija, napredek
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8902985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 174
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 13:16
    Zadnja sprememba: 18 Nov 2015 12:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/174

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa