[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv gozdne pedagogike na razvoj okoljske etike pri predšolskem otroku

Matic Juvan (2013) Vpliv gozdne pedagogike na razvoj okoljske etike pri predšolskem otroku. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (843Kb)

    Povzetek

    V današnjem času nam je pogosto preko različnih medijev posredovan podatek, da je varovanje okolja nujno. Večina ljudi meni, da je varovanje okolja zbiranje odpadkov in njihovo ločevanje, kar je sicer pohvalno, vendar pa še zdaleč ne predstavlja trajnostnega razvoja, ki bi naravi lahko sčasoma prinesel nekdanjo lepoto in neokrnjenost. Kot pravijo avtorji, katerih misli bodo predstavljene in navedene v danem diplomskem delu, pod varovanje okolja spada širok spekter akcij, ki pa se žal dandanes kažejo večinoma le v odpravljanju posledic (in še to v okrnjeni obliki), ne pa tudi v odpravljanju vzrokov. V pričujočem diplomskem delu z naslovom Vpliv gozdne pedagogike na razvoj okoljske etike pri predšolskem otroku, sem se poglobil predvsem v idejo varovanja okolja in razvoj okoljevarstvene etike. Pomemben del diplomskega dela predstavlja tudi princip okoljske vzgoje in ideja gozdnih vrtcev, ki so znani po svojevrstnem načinu življenja, ki ga udejanjajo. Pri tem ima seveda veliko vlogo in pomen tudi gozdna pedagogika, ki določa smernice delovanja gozdnih vrtcev. Namen diplomskega dela je bil razsvetliti pomembnost varovanja naravnega okolja prek igre in učenja v njem. V sklopu tega vodila sem si zastavil tri cilje, ki so predstavljali pomembno vlogo pri raziskovalnem delu. V sklopu dejavnosti v naravi in aktivnega nazornega učenja, ki smo ga doživljali skupaj s predšolskimi otroci v okviru meseca dni v naravnem okolju, sem poskušal ugotoviti naslednje: Ugotoviti sem želel, kateri je najljubši prostor za igro predšolskih otrok. Na voljo so imeli igralnico, zunanje vrtčevsko igrišče in naravno okolje. Ker je bilo to vprašanje zastavljeno pred začetkom dejavnosti v naravi in po njih, sem v primerjavi odgovorov otrok pričakoval spremembe. Ugotoviti sem želel, ali se zdi predšolskim otrokom varovanje okolja pomembno in na kakšne načine bi predšolski otroci varovali okolje. Otroci so imeli priložnost tudi povedati kateri predlogi se jim zdijo smiselni, da se udejstvujejo v širši družbi. Ugotoviti sem želel, ali elementi gozdne pedagogike pri vzgoji otrok vplivajo na razvoj okoljevarstvenih vrednot pri otrocih. Za pristnejše izkušnje v naravnem okolju je bil otrokom ponujen velik, nestrukturiran prostor, kjer je nastopilo obilje čutnih zaznav in možnost tveganja ter občutek svobode. Dodatno je zaradi velikega naravnega prostora lahko nastopila tudi igra, polna avtonomije in kreativnosti. Na podlagi intervjujev in opazovanja otrok sem tako prišel do ugotovitve, da bo otrok vedno izbral tisto, kar mu predstavlja večji izziv in večje ter polnejše izkušnje. Po doživeti igri v naravnem okolju je večina otrok izbrala naravo kot najljubši prostor za igro. Otrokom se zdi varovanje okolja pomembno. Stopnja strinjanja s to trditvijo je bila čim večja, tem dlje so otroci preživljali svoj čas v zunanjem okolju. S strani otrok je bilo podanih veliko predlogov za učinkovitejše varovanje narave. Nekateri predlogi so mi bili zares zanimivi – bilo bi vredno, če bi se vsaj nekateri tudi upoštevali. Ko so bila vključena samo nekatera načela gozdne pedagogike v način vzgoje, ki je bil dotlej otrokom znan, so bile kmalu razvidne prve reakcije. Razvidno je postalo, da se je v mesecu dni odnos otrok do narave le še močneje okrepil. Prav zares drži, kot je napisala pionirka Rachel Carson, ki je prva začela opozarjati na pomembnost varovanja okolja, da ima narava vselej darila za vsakogar, če jih je le pripravljen sprejeti. V mesecu dni so otroci tako doživeli marsikatero izkušnjo, ki je bila povezana z naravo in naravnim okoljem. Pri tem je bilo moje glavno vodilo, da otrokom ponudim možnost, da naravo sprejmejo v svoje jedro in jo tako začnejo spoštovati brez zunanjega vsiljevanja in sugestije vzgojitelja. Skupina otrok, ki sem jo vodil dober mesec dni, tako ni le odpravljala posledic negativnega odnosa do narave (pobiranje smeti, ločevanje, ugašanje luči …), ampak je na nek način začela z odpravljanjem vzrokov zanje, saj edino posameznik, ki spoštuje naravo in jo vidi kot del sebe, narave ne bo onesnaževal, uničeval ali izkoriščal. In to je bilo glavno vodilo pri uresničevanju ciljev danega diplomskega dela.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: okoljska etika, varovanje okolja, gozdna pedagogika, gozdni vrtec, predšolski otrok, zunanja igra
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9768521)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1736
    Datum vnosa: 26 Sep 2013 08:06
    Zadnja sprememba: 26 Sep 2013 08:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1736

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa