[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen poučevanja biologije in naravoslovja z živim materialom

Brigita Dobre (2013) Pomen poučevanja biologije in naravoslovja z živim materialom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (951Kb)

    Povzetek

    Vivarij v vzgojno-izobraževalnem delu je pomemben učni pripomoček, ki omogoča lažje in hitrejše doseganje učnih ciljev pri tem pa učiteljem omogoča uvajanje novih metod in tehnik poučevanja. Z uporabo vivarija lahko učitelji učencem približajo pestrost in raznolikost narave vendar tega še vedno ne smejo enačiti s poučevanjem v naravi. Učitelji se zavedajo pomembnosti vključevanja živih organizmov pri pouku, vendar se še vedno prevečkrat pojavlja klasična oblika pouka. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti kako pogosto učitelji izvajajo pouk biologije in naravoslovja v naravi ter kateri so tisti razlogi, ki onemogočajo pogostejšega izvajanja. Poleg tega se je raziskovalo kako organizmi, ki se pojavljajo v šolskih prostorih, vplivajo na odnose učencev do žive narave in kako pogosto se živi organizmi pojavljajo v vsebinah učnega načrta. Odnos učencev do živega se je preučeval z uporabo anketnega vprašalnika v katerem je sodelovalo 130 učencev zadnje triade. Rezultati raziskave so pokazali, da ima večina učencev, ki ima doma hišnega ljubljenčka, boljši odnos do živega, vendar se še vedno pojavlja zaskrbljujoč delež tistih, ki imajo doma domačo žival in do živali gojijo negativen odnos. Poleg tega pa na odnos do živali vpliva tudi spol. V raziskavi so sodelovali tudi učitelji, kjer so se s pomočjo strukturiranega intervjuja pridobivali podatki o njihovi skrbi za živali, ki jih imajo v šoli in pogostosti izvajanja pouka v naravi. Učitelji se morajo zavedati vloge, ki jo imajo pri vključevanju živih organizmov pri pouku, saj je njihovo ravnanje pomemben zgled za pravilni pristop k naravi, ki ga morajo razviti učenci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vivaristika, zaščita živali, pouk v naravi, odnos osnovnošolcev do živali, živi organizmi
    Število strani: 41
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Barbara BajdMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9767241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1734
    Datum vnosa: 25 Sep 2013 09:30
    Zadnja sprememba: 25 Sep 2013 09:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1734

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa