[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strateško učenje pri dijakinji s specifičnimi učnimi težavami

Simona Lončar (2011) Strateško učenje pri dijakinji s specifičnimi učnimi težavami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1307Kb)

    Povzetek

    Mladostniki s specifičnimi učnimi težavami se ob prehodu iz osnovne šole v srednjo soočajo s povečanimi zahtevami glede obvladovanja osnovnih šolskih veščin ter učinkovite uporabe le- teh za pridobivanje nove učne snovi. Zaradi specifičnih primanjkljajev na učnem, socialnem, kognitivnem in motivacijskem področju pogosto niso kos zahtevam po povečani samostojnosti. Na začetku diplomske naloge sem predstavila, kaj razkrivajo proučevanja uspešnih odraslih s specifičnimi učnimi težavami ter iz tega izhajajoča spoznanja oz. ključne cilje, h katerim naj bi učitelji stremeli. V nadaljevanju navajam zahteve srednje šole in značilnosti mladostnikov s specifičnimi učnimi težavami, ki jih je potrebno poznati, če jih želimo razumeti. Za učinkovito pomoč pa morajo biti učitelji seznanjeni ne le s težavami, temveč tudi z načini poučevanja, ki so za te mladostnike primerni. Napredek dijakov bo večji, če učitelji upoštevajo principe strateškega poučevanja, značilnosti dobrih učnih strategij ter pristope za doseganje večje neodvisnosti. V empiričnem delu diplomskega dela sem ugotavljala učni stil dijakinje drugega letnika gimnazije ter izvedla trening, v katerega sem vključila prej navedene principe ter pristope. Trening je pokrival področja obvladovanja oz. organizacije časa, koncentracije in pomnjenja ter preverjanja znanja. Po kriterijih, ki opredeljujejo učinkovite učne strategije sem oblikovala le-te, pri tem pa sem upoštevala še učni stil dijakinje ter njene specifične potrebe. Cilj empiričnega dela je bil ugotoviti, ali trening v katerega je vključeno učenje ustreznih učnih strategij, spodbujanje ustreznih organizacijskih strategij ter trening pozornosti pozitivno vpliva na šibka področja dijakinje pri učenju. Rezultati (ob koncu treninga) so pokazali, da poznavanje učnega stila ter ustrezna uporaba učnih strategij pripomore k boljšemu pomnjenju snovi in samostojnejšemu učenju dijakinje. Ob upoštevanju koristnih napotkov za boljšo zbranost ter ob uporabi učinkovitih strategij učenja, se je pokazal napredek tudi na področju koncentracije. Dijakinja se je začela zavedati tudi pomena pravočasnega učenja ter zmanjšala pogostost »kampanjskega« učenja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specifične učne težave, mladostniki, učne strategije, strateško poučevanje
    Število strani: 102
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8902473)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 173
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 12:38
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:18
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/173

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa