[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga socialnega pedagoga pri spodbujanju strategij za učinkovito ravnanje s čustvi učencev v šoli

Jerneja Pirc (2013) Vloga socialnega pedagoga pri spodbujanju strategij za učinkovito ravnanje s čustvi učencev v šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (318Kb)

    Povzetek

    Šola je prostor, kjer se učenci vsakodnevno soočajo z novimi izzivi, konflikti z vrstniki, konflikti z učitelji, neželenimi ocenami, osebnimi stiskami ipd., v katerih lahko doživljajo različna čustva. Učenci se lahko ob tem učijo, kako s čustvi konstruktivno ravnati oziroma jih izražati. Pri razvijanju strategij za učinkovito ravnanje s čustvi pa učenci pogosto potrebujejo podporo tako v šolskem kot v družinskem kontekstu. Socialni pedagog ali kdo drug, ki je učencu v šolskem kontekstu pomemben, lahko učencem omogoča podporo pri učenju učinkovitega spoprijemanja s čustvi in njihovega izražanja. V teoretičnem delu diplomskega dela analiziram področje čustev, opredelim čustveno inteligentnost in njen pomen za življenje ter vlogo socialnega pedagoga pri delu s čustvi učencev v šoli. V empiričnemu delu diplomskega dela analiziram prisotnost sistematičnega načrtovanja in izvajanja strategij za učinkovito ravnanje s čustvi učencev na šolah, kjer so bile zaposlene tudi intervjuvane socialne pedagoginje ter vlogo socialnega pedagoga pri tem. Empirično raziskovanje temelji na petih intervjujih s socialnimi pedagoginjami, ki delajo kot šolske svetovalne delavke v osnovni šoli. Analiza rezultatov raziskave je pokazala, da v šolah, kjer so zaposlene intervjuvane socialne pedagoginje ni sistematičnega razvijanja strategij za učinkovito ravnanje s čustvi. Prav tako sem ugotovila, da se zaradi pomanjkanja časa, obremenjenosti učiteljev z uresničevanjem letnega delovnega načrta in med drugim zaradi obremenjenosti učencev z drugimi vsebinami, temu področju ne posvečajo dovolj oziroma v tolikšni meri, kot bi si želeli. Zavedam se, da dobljenih rezultatov ne morem posplošiti, saj je bil vzorec intervjuvanih socialnih pedagoginj majhen.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialni pedagog, šola, čustva, čustvena inteligentnost, strategije uravnavanja čustev
    Število strani: 43
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9762633)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1726
    Datum vnosa: 20 Sep 2013 11:48
    Zadnja sprememba: 20 Sep 2013 11:48
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1726

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa