[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Psihosocialni vidiki izgube vida

Alisa Krajnc (2013) Psihosocialni vidiki izgube vida. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (636Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je obravnavan psihosocialni vidik izgube vida v odraslosti. V izhodišču so opisani pridobljeni slepota in slabovidnost v odrasli dobi, njuni najpogostejši vzroki in posledice. Sledi opredelitev adaptacije oseb s slepoto ali slabovidnostjo, modelov adaptacije na izgubo ter dejavnikov, ki vplivajo na proces adaptacije. V nadaljevanju je opredeljena tudi uspešnost adaptacije oseb s slepoto ali slabovidnostjo. S sistematičnim pregledom literature je bilo ugotovljeno, da je adaptacija oseb s slepoto ali slabovidnostjo veliko več kot sama adaptacija na izgubo vida. Kako se bo posameznik prilagodil na novo situacijo, je namreč odvisno od številnih dejavnikov. Tako je pri obravnavi oseb s slepoto ali slabovidnostjo treba upoštevati heterogenost te populacije ter uporabiti individualizirani pristop. Glede uspešnosti adaptacije oseb s slepoto ali slabovidnostjo je bila ugotovljena kontinuiranost in dinamičnost omenjenega procesa. Ugotovljena je bila tudi pomembnost celovite rehabilitacije, ki temelji na sodelovanju različnih strokovnjakov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: osebe s slepoto ali slabovidnostjo, pridobljena slepota in slabovidnost v odraslosti, adaptacija oseb s slepoto ali slabovidnostjo, modeli adaptacije, notranji in zunanji dejavniki, adaptivni potencial, socialno okolje, heterogenost, multidisciplinarni pristop
    Število strani: 32
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9763145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1724
    Datum vnosa: 20 Sep 2013 11:46
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1724

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa