[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učencev do žuželk – povezave z znanjem o žuželkah in neposrednimi izkušnjami z žuželkami

Neža Sedej (2013) Stališča učencev do žuželk – povezave z znanjem o žuželkah in neposrednimi izkušnjami z žuželkami. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1031Kb)

    Povzetek

    V šole se v današnjem času vse bolj uvaja izkustveno učenje/poučevanje. Učenci naj bi se učili ob izkušnjah, s samostojnim delom in z lastno aktivnostjo. Neposredne izkušnje, ki vključujejo interakcijo z živalmi, pripomorejo k trajnejšemu pomnjenju znanja, poleg tega pa so stališča ob tem stabilnejša, močnejša in trajnejša. Pomembno je, da se učenci neposredno srečajo tudi z manj priljubljenimi vrstami živali (žuželkami), saj lahko le tako razumejo njihov pomen in vlogo v ekosistemih. V naši raziskavi smo pri učencih šestih in sedmih razredov devetletne osnovne šole ugotavljali, kakšna so njihova stališča do žuželk in znanje o žuželkah ter si ogledali, kakšne so povezave med stališči in znanjem. Anketne vprašalnike smo razdelili 130 učencem, ti pa so jih reševali 20 minut. Rezultati, ki smo jih dobili iz vprašalnika, so pokazali visok odstotek učencev, ki so navajali predhodno neposredno izkušnjo z žuželkami. Izkazalo se je tudi, da imajo učenci, ki so navajali predhodno neposredno izkušnjo bolj pozitivna stališča do žuželk, kot tisti, ki neposredne izkušnje niso imeli. Glede znanja, smo v naši raziskavi ugotovili, da imajo tako učenci, ki so imeli predhodno neposredno izkušnjo z žuželkami, kot tisti, ki je niso imeli, enako mero znanja. Pri povezavah med posameznimi kategorijami stališč učencev do žuželk in znanjem učencev o žuželkah, smo pri učencih, ki so navajali predhodne neposredne izkušnje z žuželkami, v povezavi z znanstveno in negativistično kategorijo stališč, opazili nizke povezave z znanjem. Več kot so imeli učenci znanja o žuželkah, bolj pozitivna stališča so imeli do žuželk. Pri učencih, ki niso navajali predhodnih neposrednih izkušenj pa smo v povezavi z znanstveno in varstveno kategorijo stališč, opazili nizke do srednje visoke povezave. Več kot so imeli učenci znanja, bolj so se bili pripravljeni učiti o žuželkah in manj so bili pripravljeni varovati žuželke. Čeprav učenci v 7. razredu osnovne šole, pri naravoslovju obravnavajo žuželke, je njihovo znanje o teh zelo slabo. Pomembno je, da v izobraževanje, v čim večji meri vpeljemo izkušenjski pristop, ki v začetni fazi učence vodi predvsem na čustvenem nivoju. Pri učencih se tako poveča zanimanje in motivacija, čemur sledi vodeno doživljanje, pri čemer motivacijo vzdržujemo in jo z usmerjanjem pozornosti dvigujemo. Menim, da bi moralo izobraževanje že v nižjih razredih šolanja učencem omogočiti čim več neposrednega doživljanja organizmov, saj le tako lahko dobijo realnejše predstave o teh. Pomembno je tudi, da se učenci z žuželkami srečajo v njihovem naravnem okolju, saj le tako lahko vse skupaj celostno povežejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: žuželke, stališča, znanje, neposredne izkušnje, učitelji, učenci
    Število strani: 31
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9759049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1720
    Datum vnosa: 19 Sep 2013 07:28
    Zadnja sprememba: 19 Sep 2013 07:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1720

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa