[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kako izboljšati uporabo preostankov vida pri populaciji oseb s slabovidnostjo

Ana Mohorko (2013) Kako izboljšati uporabo preostankov vida pri populaciji oseb s slabovidnostjo. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (689Kb)

    Povzetek

    Barragina raziskava je prva pokazala na izboljšanje vidne ostrine in vizualnega funkcioniranja pri slepih otrocih s preostanki vida na podlagi programa določenih vaj vida. Ta prelomna ugotovitev je povzročila razvoj teorij, ki predstavljajo temelj razumevanja vizualnega funkcioniranja pri osebah s preostanki vida. Cilj tiflopedagogov je tako postal zagotavljanje možnosti osebam s slabovidnostjo in slepoto, da se naučijo uporabljati svoj vid, izboljšajo predstavo o svetu ter postanejo bolj samostojni pri izvajanju različnih nalog. Dejavniki, ki vplivajo na to ali bo oseba s preostanki vida želela uporabljati svoj vid, izvirajo iz posameznika samega ter njegove okolice. Funkcionalna ocena vida je temelj vseh načrtovanj programov in treningov vaj vida, saj omogoča vpogled v obstoječe vizualne veščine in način uporabljanja vida v vsakodnevnih okoliščinah. Vaje vida se razlikujejo glede na starost posameznikov in stopnjo izgube vida, pri čemer upoštevamo tudi možnost prisotnosti kombinirane motnje. Zapisani so dejavniki, ki vplivajo na motiviranost za sodelovanje pri treningih in dejavniki, ki vplivajo na učinkovitost programa vaj vida.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Trening vaj vida, vizualno funkcioniranje, funkcionalna ocena vida, predšolsko obdobje, šolsko obdobje, odrasli s preostankom vida, vaje vida za osebe s kombinirano motnjo
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Ante Bilić PrcićMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9754953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1717
    Datum vnosa: 18 Sep 2013 14:32
    Zadnja sprememba: 18 Sep 2013 14:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1717

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa