[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje občutka skupnosti v razredu

Ines Jaušovec (2013) Spodbujanje občutka skupnosti v razredu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (569Kb)

    Povzetek

    Otroci s šestim letom starosti vstopijo v osnovno šolo. V njej so vključeni v vrstniško skupino imenovano razred oz. oddelčna skupnost. Skupaj s svojimi vrstniki pridobivajo najrazličnejša znanja, ki jim pomagajo pri sodelovanju v družbi. Otroci tako potrebujejo tudi socialne kompetence, ki se jih učijo v skupini v šoli in širšem okolju. Odzivi okolice na vedenja učenca pa vplivajo na kasnejše izide v odrasli dobi. Glede na to so procesi, ki se dogajajo med poukom in v odmorih, pomembni za razvoj vsakega posameznika. Kakšni so odnosi med sošolci se kaže skozi razredno klimo in komunikacijo med vrstniki. Predvsem je pomembna povezanost znotraj oddelčne skupnosti saj prispeva k boljšim rezultatom vsakega učenca. Pomembno vlogo ima tudi vodja razreda saj ga učenci dojemajo kot model vedenja. V vsaki šoli pa se pojavlja tudi izstopajoče vedenje, ki je definirano s strani opazovalca. V empiričnem delu sem se osredotočila na različne oblike in definicije takšnega vedenja. Predvsem me je zanimalo kako ga vidijo in doživljajo učenci sami. Raziskovala sem tudi kakšen vpliv imajo sošolci drug na drugega in kako lahko z delom s celotnim razredom povečamo povezanost med sošolci znotraj oddelčne skupnosti. Pri raziskovanju sem delala z učenci tretje triade osnovne šole v Pomurju. Kot tehniko zbiranja podatkov sem uporabila prosti spis in na podlagi napisanega izdelala program aktivnosti za krepitev dobrih odnosov med sošolci. Rezultati kažejo, da so učenci pozorni predvsem na negativni vpliv drugih nase. Vendar pa z delo z razredom prispeva k boljši klimi v oddelčni skupnosti in s tem tudi zmanjša negativno dojemanje vedenja drugih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: oddelčna skupnost, razred kot vrstniška skupina, klima oddelčne skupnosti, komunikacija med vrstniki, izstopajoče vedenje, socialne kompetence
    Število strani: 37
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jana Rapuš PavelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9760585)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1706
    Datum vnosa: 19 Sep 2013 08:15
    Zadnja sprememba: 19 Sep 2013 08:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1706

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa