[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje uživanja polnovrednih živil pri predšolskem otroku

Petra Rozman (2013) Spodbujanje uživanja polnovrednih živil pri predšolskem otroku. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1483Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo obravnavali uživanje polnovrednih živil pri predšolskih otrocih, pri čemer je bil naš namen proučiti načine spodbujanja uživanja živil, bogatih z vlakninami, pri otrocih in predlagati način, s katerim bi izboljšali sprejemanje polnovrednih živil pri predšolskih otrocih. Odločili smo se, da bomo pri delu izhajali iz pedagoškega koncepta RE. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni tako razvojni kot okoljski dejavniki, ki pomembno vplivajo na uživanje polnovrednih živil pri predšolskih otrocih. V teoretičnem delu smo obravnavali pomen prehranskih vlaknin v prehrani predšolskega otroka. V empiričnem delu je predstavljena kvalitativna raziskava, ki smo jo izvedli v skupini otrok, starih od 5 do 6 let, pred vstopom v šolo. Raziskava je potekala preko projekta, ki je bil osredotočen na primer reševanja problema zaprtega tipa vprašanj. Otroci so se soočili s problemom nezdravega prehranjevanja ljudi po svetu, ki uživajo premalo živil, bogatih z vlakninami. Otroci so ves čas izražali ideje, mnenja, kje vse bi dobili informacije o polnovrednih živilih, ker so ugotovili, da jih premalo poznajo. Skupaj smo prišli do ugotovitve, da bi lahko izdelali kuharsko knjigo z recepti priprave polnovrednih jedi, ki smo jih nato tudi pripravili. S knjigo bi lahko ljudi ozaveščali o zdravem prehranjevanju. Otroci so bili ves čas motivirani za delo. Ko so se upoštevale in uresničevale želje, so otroci z velikim veseljem sodelovali pri pripravi jedi, kar je posledično vplivalo na to, da so jed poskusili. Tudi škrat Žitko jih je s svojo vlogo spodbudil k uživanju polnovrednih živil. Jedi so otroci ocenili s hedonsko lestvico. Večina otrok je ocenila, da so jedi zelo dobre. Med dejavnostmi smo z otroki mizo okrasili še s pogrinjki in pisanimi krožniki, ki so jed še dodatno popestrili. Otroci so na koncu projekta predlagali še veliko rešitev in idej, kako bi lahko prispevali k ozaveščanju ljudi, naj se zdravo prehranjujejo. Za poglobljeno študijo smo z anketami pridobili še mnenja in stališča vzgojiteljic ter organizatorja prehrane. Vsi so izrazili mnenje, da je uživanje polnovrednih živil pri predšolskem otroku pomembno ter podali nekaj predlogov, s katerimi bi lahko vplivali na to, da bi jih otroci pogosteje uživali. Z vključevanjem otrok v pripravo jedi, s spoznavanjem in pridobivanjem znanja o polnovrednih živilih bi lahko dodatno vplivali na to, da bi se otroci v nadalje bolj zdravo prehranjevali.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, prehranske vlaknine, polnovredna živila, zdravje, debelost
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9738313)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1703
    Datum vnosa: 16 Sep 2013 12:52
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1703

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa