[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Porajajoča se pismenost v predšolskem obdobju

Daša Janže (2013) Porajajoča se pismenost v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (942Kb)

    Povzetek

    V zadnjih letih je pri raziskovanju šolske pismenosti vse bolj pomembno odkrivanje otrokovih predopismenjevalnih dejavnosti v predšolskem obdobju. V različnih virih in raziskavah lahko zasledimo, da poteka razvoj pismenosti že od samega otrokovega rojstva dalje in da ima nanj velik vpliv tudi predšolsko obdobje. Diplomsko delo z naslovom Pismenost v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem opredelila pojme pismenosti, zgodnjo pismenost, porajajočo se pismenost ter raziskala vplive družinskega in vrtčevskega okolja na otrokovo pismenost. V empiričnem delu sem s pomočjo kavzalno - neeksperimentalne metode in s ček listo za ocenjevanje razumevanja koncepta knjige in tiska avtoric M. Barone, M. Mallette in S. Hong Xu (Pečjak, 2010, str. 106–107) preverila razumevanje koncepta knjige in tiska pri otrocih, starih pet in šest let. V raziskavi je sodelovalo 160 otrok, in sicer 79 dečkov in 81 deklic iz treh različnih vrtcev: Vrtca Braslovče, Vrtca Krško in Vrtca Šentvid v Ljubljani. Raziskava je pokazala, da se pri pet- in šestletnih otrocih pojavljajo težave pri razumevanju koncepta knjige in tiska, vendar te težave niso povezane s spolom in s krajem bivanja otrok. Ugotovila sem tudi, da vsi otroci niso pravilno rešili testa do konca, saj niso razlikovali slik od besedila, vsi otroci še niso pokazali besede, malo začetnico pa je prepoznala le polovica otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: porajajoča se pismenost, zgodnja pismenost, predopismenjevanje, otrok, vzgojiteljica
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9751625)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1688
    Datum vnosa: 13 Sep 2013 11:37
    Zadnja sprememba: 13 Sep 2013 11:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1688

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa