[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Družinske vloge kot pokazatelj hierarhije in moči v družini

Nina Krajnik (2013) Družinske vloge kot pokazatelj hierarhije in moči v družini. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (763Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem skušala ugotoviti ali obstaja povezava med družinskimi vlogami, hierarhijo in močjo v družini. V teoretičnem delu najprej predstavljam različne definicije družin, nato opišem družino kot sistem. Sledi podpoglavje o vlogah v družini, kjer najprej predstavim vloge na splošno, kasneje pa vlogo matere, očeta in otrok. Z zavedanjem, da za vsako družino velja določena struktura, spregovorim o treh temeljnih elementih družinskega sistema, kot so meje, podsistem odločanja oziroma moč in hierarhija. V zadnjem podpoglavju teoretičnega dela predstavljam še tri tipe družin: zaprte, poljubne in odprte družine. Empirični del temelji na kvalitativnem raziskovanju, kjer sem uporabila delno strukturiran intervju. Pridobljene rezultate prikazujem v tabelah. V empiričnem delu ugotavljam, ali člani družine prepoznajo svoje vloge in vloge drugih, kakšne so in ali se zavedajo njihovega vpliva na družinsko življenje. Osredotočena sem na medsebojne odnose, ki so pogojeni prav z vlogami. Ukvarjam se z zaznavanjem družinske hierarhije in moči, ki jo imajo posamezniki, s čustvi in načinom reševanja konfliktov v družini. Ugotovila sem, da obstaja povezava med vlogami, hierarhijo in močjo v družini ter da se družinski člani zavedajo svojih vlog in moči. Hierarhična razporeditev in moč pa se skupaj s spreminjanjem vlog v obravnavanem primeru spreminja le pri otrocih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: družina, vloge, hierarhija, moč, odnosi
    Število strani: 43
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9743177)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1671
    Datum vnosa: 11 Sep 2013 12:43
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2013 12:43
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1671

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa