[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Računalniško podprta proizvodnja pri poučevanju tehniških vsebin

Denis Rupnik (2013) Računalniško podprta proizvodnja pri poučevanju tehniških vsebin. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Razvoj računalnikov ima velik vpliv na vseh področjih delovanja ljudi. Če bi primerjali industrijske obrti pred 50. leti in danes, bi hitro opazili razlike. Danes je najopaznejše manjše število delavcev in večje število strojev, ki so večinoma krmiljeni z računalnikom. S pomočjo računalniško krmiljenih strojev smo ljudje sposobni delati natančneje in hitreje, kot je to mogoče s fizično močjo in spretnostjo delavcev. V takšne namene je bil razvit sistem CAD/CAM (Computer Aided Design/Computer Aided Manufacturing) (računalniško podprto načrtovanje/računalniško podprta proizvodnja, op.a.), za katerega je potrebno računalniško znanje. Temu primerno je potrebno prilagoditi izobraževanje v smer računalniško podprte proizvodnje. V osnovnih šolah so, v sklopu predmeta tehnika in tehnologija, zajete teme CAD/CAM bolj na osnovni ravni, kar zadostuje za nadaljevanje te teme v srednjih šolah. Tu nastane velik problem, saj v splošnih oddelkih srednjih šol (splošne gimnazije, …) noben predmet, niti izbirni predmet, ne zajema tem s področja CAD/CAM. Temu sledi da, ko se dijaki, po uspešno opravljeni maturi, vpisujejo naprej na tehniško usmerjene fakultete, le te sprejmejo študente, ki nimajo ustreznega predznanja, zaradi česar izgubljajo dragoceni čas predavanj z razlagami osnov. Velika ovira poučevanja področja CAD/CAM so visoke cene strojne in programske opreme, ki je za to potrebna. Rešitev problema visokih cen strojne opreme je v izdelavi preproste CNC (Computer Numerical Control) (računalniško numerično krmiljenje, op.a.) stružnice z dvema koračnima motorjema, ki sta krmiljena z računalniškim krmilnikom eProDas-Rob1. Rešitev problema visokih cen programske opreme je v brezplačni programski opremi, ki je prosto dostopna na spletu, s pomočjo katere narišemo sliko in le to pretvorimo v zapis, ki ga »razume« CNC stružnica. Glede na dejstvo, da veliko uporabnikov v izobraževalnih ustanovah za risanje uporablja brezplačno programsko opremo Google SketchUp, je z njim smotrno začeti. Da pridemo do premika koračnih motorjev, je potrebno programirati računalniški krmilnik eProDas-Rob1, kar, izmed mnogih ki so na voljo, omogoča tudi brezplačna programska oprema Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition. Visual Basic je najprimernejši, saj omogoča izdelavo uporabniškega vmesnika, ki je nepogrešljiv »stik« med uporabnikom in strojem pri vseh NC (Numerical Control) (numerično krmiljenje, op.a.) sistemih. Pot od slike v Google SketchUp do Visual Basic-a je mogoča z izvozom slike v DXF (Drawing eXchange Format) (izmenjevalni datotečni format za risbe, op.a.) datoteko, kar omogoča vtičnik DXF Export SketchUp. Iz dobljene DXF datoteke, s pomočjo programa LazyCam, generiramo t.i. G-kodo, ki je splošno poznana za NC stroje. Dobljeno G-kodo je potrebno vnesti v uporabniški vmesnik programa, ki je bil programiran v programu Visual Basic, kjer nato s pomočjo ukaznih gumbov krmilimo preprosto CNC stružnico. Opisani učni pripomoček je dober za poučevanje, saj zajema veliko učnih ciljev srednjih tehničnih šol, namenjenih tako področju CAD/CAM, kot tudi splošni tehniško – tehnološki izobrazbi. Nadaljeval bi z izpeljavo izdelave učnega pripomočka v srednjih strojnih šolah, izdelal bi učne priprave, s katerimi bi zajel čim več ciljev učnih načrtov srednjih tehniško usmerjenih šol, področja CAD/CAM.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: tehniško izobraževanje, CAD, CAM, CNC, Google SketchUp, DXF, Visual Basic 2008 Express Edition, LazyCam, eProDas-Rob1, programska oprema, uporabniški vmesnik
    Število strani: 62
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Slavko KocijančičMentor
    asist. David RihtaršičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9729097)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1668
    Datum vnosa: 10 Sep 2013 14:26
    Zadnja sprememba: 10 Sep 2013 14:26
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1668

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa