[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Glasovne motnje pri 5-7 letnih otrocih

Tjaša Polutnik (2013) Glasovne motnje pri 5-7 letnih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1084Kb)

    Povzetek

    Glasovno motnjo ali hripavost predstavlja vsaka neugodna sprememba, ki jo zaznamo s sluhom. Največkrat je posledica prebolevanja okužbe dihal, lahko pa tudi napačne tvorbe glasu ali bolezenskih sprememb v grlu. Namen raziskave je ugotoviti, kako pogosto se pojavlja hripavost pri otrocih med petim in sedmim letom ter kako bolezni in glasovne navade vplivajo na pojav glasovne motnje. V raziskavo je bilo vključenih 58 otrok, ki so v šolskem letu 2012/13 obiskovali najstarejši skupini Vrtca Trbovlje, Enote Barbara in prve razrede Osnovne šole Trbovlje. Pri obdelavi podatkov sem na podlagi logopedskega pregleda in mnenja staršev o kvaliteti otrokovega glasu celoten vzorec razdelila na dve skupini (hripavi in nehripavi oz. občasno hripavi in nikoli hripavi) in ju med seboj primerjala. Ugotovila sem, da je približno tretjina otrok starih od 5 do 7 let vsaj občasno hripavih, medtem ko je bilo na pregledu hripavih 27 % otrok. Možna dejavnika, ki poslabšujeta kvaliteto glasu sta pogosto prebolevanje bolezni in posebej alergijske bolezni, medtem ko pri ostalih dejavnikih nisem uspela dokazati statistične povezanosti z glasovno motnjo. Ovržena je tudi hipoteza o vplivu hripavega glasu na otrokovo oviranost v življenju. Podatki in rezultati so predstavljeni tabelarično in besedno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: glasovne motnje, hripavost, otroci, kakovost glasu
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena Hočevar BoltežarMentor
    izr. prof. dr. Marija HribernikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9728073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1667
    Datum vnosa: 04 Sep 2013 10:56
    Zadnja sprememba: 11 Sep 2013 14:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1667

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa