[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Svetloba v šolskem prostoru

Gordana Slak (2013) Svetloba v šolskem prostoru. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Naravna dnevna svetloba mora biti vedno glavni vir razsvetljave v šolah, dopolnjena z umetno osvetlitvijo, ko dnevna svetloba zbledi, saj preživimo do 90 % svojega časa v zaprtih prostorih. Pri naravni osvetlitvi se uporabniki podzavestno zavedajo, da se dogajajo spremembe in premikanja čez dan. Ko naravni svetlobni vir spremeni smer, svetloba odseva drugače od vsake podlage in vsakega posameznika v prostoru. Notranji prostor oživi in je direktno povezan z naravo in z naravnimi vsakodnevnimi spremembami. Naravna osvetlitev je pomemben element v kreativnem okolju, je ugodnejši za učenje in prijaznejši za okolje. Z umetno razsvetljavo se poskušamo čim bolj približati naravni osvetlitvi. S svetlobo povezujemo v celoto delo, učenje, življenje in igro. Slabo oblikovan prostor je lahko ovira za zvišanje izobrazbenega standarda nad določeno raven. Zato sem se v empiričnem delu odločila poiskati odgovore na zastavljena vprašanja in primerjati 4 različne šole; tri tuje s slovensko šolo. Vsaka od šol je našla rešitve, skozi katere je pokazala identiteto skozi arhitekturo. S fotografijami sem se poskušala vživeti v vsak prostor šole in odgovorila na zastavljena vprašanja. Poiskala sem praktične izkušnje in nasvete, kako izboljšati učno okolje. Spoznala sem razlike v osončenosti prostorov pri različni orientaciji oken in temeljna načela strani neba. Poiskala sem nekaj praktičnih rešitev za dobro umetno osvetlitev v šoli, za preprečitev in nadzorovanje motečih dejavnikov. Raziskala sem pomen barv v šoli in kako se barve, svetloba in tekstura prepletajo med seboj v vsaki šoli.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: svetloba, učni prostor, razsvetljava, svetila, barve, tekstura
    Število strani: 146
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9728329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1665
    Datum vnosa: 04 Sep 2013 11:28
    Zadnja sprememba: 04 Sep 2013 11:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1665

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa