[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Gledališče kot pomemben dejavnik vzgojno-izobraževalnega procesa

Andreja Černel (2013) Gledališče kot pomemben dejavnik vzgojno-izobraževalnega procesa. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2019Kb)

    Povzetek

    Gledališče je pomemben del vzgojno-izobraževalnega procesa. Ne pomeni zgolj in samo nekaj nujnih gledaliških prizorov za spoznavanje tovrstne zvrsti umetnostnega dela, pač pa pomeni mnogo več. Predstavlja lahko razumevanje odnosov, učenje bontona, spoznavanje novih učnih vsebin, sprostitev. Učitelj, ki v učnem procesu razume in uporablja gledališko igro kot metodo učenja in poučevanja v skupini, dosega vidnejše rezultate, saj so učenci ob gibanju sproščeni ter tako lažje in hitreje sprejemajo in ponotranjajo nove informacij. Na ta način so pri procesu sprejemanja informacij vključena vsa čutila, ki jačajo zapomnitev. Z delom smo želeli analizirati učni pristop, kjer z metodo igre, gledaliških tehnik na nevsiljiv način osvajamo nova znanja in veščine, predvsem pa upoštevamo vsakega posameznika in njegove sposobnosti, ki se s časom krepijo. Gledališka dejavnost vsebuje gibalne aktivnosti, ki vzdržujejo budnost možganov in so tako pomemben motivacijski dejavnik v vzgojno-izobraževalnem delu. V raziskavo je bilo vključenih 51 učencev (17 gledališčnikov, 17 gledalcev, 17 nevpletenih), 51 učencev gledališčnikov, 12 učencev jutranjega varstva, 124 učiteljev štajerske regije, 4 mentorji uspešnih gledaliških skupin. Rezultati raziskave so pokazali, da delo v gledališki dejavnosti poglablja in utrjuje znanje. Rezultati testa znanja v skupini gledališčnikov (povprečni rezultati: predtest- 22%, test- 98%, pozni test- 93%) so boljši kot v skupini gledalcev (povprečni rezultati: predtest- 21%, test- 85%, pozni test- 65%) in nevpletenih (povprečni rezultati: predtest- 22%, test-27%, pozni test- 30%). Ugotovili smo, da gledališke tehnike spodbujajo uporabo zbornega jezika (v času spremljanja in opazovanja je naraščalo število knjižnih izrazov in upadalo število narečnih izrazov v povprečju za 20%). V raziskavi smo potrdili hipotezo, da se večina učiteljev razrednega pouka redko poslužuje gledaliških tehnik v procesu poučevanja, za razlog pa navajajo preobsežnost učnih snovi, torej posledično časovno stisko. Potrdili smo tudi hipotezo, da učenci gledališčniki pripisujejo gledališkim tehnikam v vzgojno-izobraževalnem delu večji pomen, saj se s pomočjo njih naučijo veliko novega, hkrati pa je pouk bolj zanimiv.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gledališke tehnike, učenje za življenje, neformalno izobraževanje, vzgojno-izobraževalni proces, stališča učiteljev, stališča učencev, učenčeve psihološke potrebe
    Število strani: 146
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. spec. Edvard MajaronMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9714761)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1661
    Datum vnosa: 19 Avg 2013 11:58
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1661

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa