[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zaznavanje športovzgojnega procesa učencev 2. triade v šolah spodnjeposavske regije

Marjeta Colarič (2013) Zaznavanje športovzgojnega procesa učencev 2. triade v šolah spodnjeposavske regije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1422Kb)

    Povzetek

    Kako učenci zaznavajo športnovzgojni proces, je pomemben podatek za učitelja, saj si s tem lahko pomaga pri načrtovanju športne vzgoje. Z diplomskim delom sem preverila, kako učenci 2. triletja v spodnjeposavski regiji doživljajo športnovzgojni proces. V teoretičnem delu sem se dotaknila gibalnih kompetenc, ki naj bi jih učenci razvijali skozi šolanje, dejavnikov, ki vplivajo na način življenja mladih in zaznamujejo njihov življenjski slog, podrobneje sem raziskala debelost in gibalne sposobnosti ter vloge šolske športne vzgoje pri razvoju mladega človeka. Pri slednjem sem se poglobila v cilje športne vzgoje v drugem triletju, v vlogo učitelja pri športni vzgoji, v ocenjevanje in priljubljenost tega predmeta in pomen kakovostnega poučevanja športne vzgoje. Pri izvedbi empiričnega dela sem kot merski inštrument uporabila anketo, na katero je odgovorilo 994 učencev 2. triletja 17 šol spodnjeposavske regije. Ugotovila sem, da športno vzgojo poučuje pretežno učitelj športa (75,6 %), razredni učitelji (21,1 %), le zelo majhno število otrok pa poučujeta oba skupaj (2,7 %). Najljubši predmet učencev je športna vzgoja. Na prvo mesto je predmet športno vzgojo razvrstilo 45,8 % učencev, na drugo mesto 18,1 % učencev, na tretje mesto pa 13,7 % učencev. Športno vzgojo ima rado 95,2 % učencev. Med predmeti, ki se zdijo učencem pomembni za življenje, je najpomembnejša matematika z 39,1 %, sledi slovenščina s 23,9 %, na tretjem mestu pa je športna vzgoja s 16,3 %. Rezultati kažejo, da imajo učenci 2. triletja najraje nogomet (53,0 %), sledijo mu odbojka (40,2 %), košarka (34,4 %) in rokomet (31,7 %). Med najbolj nepriljubljene športe spada košarka (32,0 %), sledijo ji rokomet z 29,6 %, nogomet s 27,4 % in odbojka z 20,0 %. Pri priljubljenosti športnih vsebin in oblik dela pri športni vzgoji najbolj izstopata šola v naravi s 63,3 % in igra med dvema ognjema s 60,6 %. Tudi športni dan je dobil skoraj polovico glasov (47,5 %). Rezultati kažejo, da je ples najbolj nepriljubljen (48,1 %), tesno mu sledita gimnastika (42,0 %) in atletika (40,0 %). Da učenci športno vzgojo dojemajo drugače kot ostale predmete, nam lahko pojasni tudi rezultat, ki pove, da je izbralo dejavnik Sami izbiramo, kaj bomo počeli kar 60,1 % učencev. Nekateri ostali dejavniki, športne vsebine in oblike dela, ki učencem manjšajo pozitivno mnenje o športni vzgoji, so naslednji. Učenci ne marajo, da se učitelj jezi na njih (45,0 %), da sošolci vpijejo (42,1 %) in da jih učitelj kaznuje, če niso pridni (37,2 %). Moti jih še, da jim športna vzgoja odpade, če niso pridni (33,3 %), če imajo športno vzgojo v razredu (30,4 %), če k športni vzgoji zamujajo (28,8 %) in če se jim drugi smejijo (25,6 %). Dejavniki: ŠV imamo v razredu (30,4 %), da nimamo telovadnice (20,7 %) in kadar imamo ŠV zunaj (18,8 %), so pristali na 5., 9. in 13. mestu, kar pomeni, da večino učencev ne moti slaba prostorska in materialna zmožnost šole, saj so le redke šole brez telovadnice. Večina učencev 5. in 6. razreda je bila v šolskem letu 2011/12 ocenjena z oceno 5 (69.1 %), zadovoljnih s pridobljeno oceno je bilo 90,2 % učencev, 26,2 % učencev si ne želi ocenjevanja, 20,3 % učencev pa je ocenjevanja pri športni vzgoji strah. Če bi učencem prepustili izbiro aktivnosti pri športni vzgoji, bi jih največ igralo nogomet (34,5 %) ali igro med dvema ognjema (25,8 %).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: 2. triletje, športnovzgojni proces, priljubljenost športne vzgoje, doživljanje predmeta športna vzgoja
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9695049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1654
    Datum vnosa: 12 Avg 2013 14:00
    Zadnja sprememba: 12 Avg 2013 14:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1654

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa