[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Projekti in programi za spodbujanje bralne motivacije pri fantih

Ema Hozjan (2013) Projekti in programi za spodbujanje bralne motivacije pri fantih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1567Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom Projekti in programi za spodbujanje bralne motivacije pri fantih smo raziskali bralno motivacijo kot dejavnik bralnega razumevanja, ki je del bralne pismenosti, pri tem pa smo se osredotočili na fante. Motivacijski dejavniki predstavljajo pri fantih prvi pogoj za dobro razumevanje prebranega in zato se slabša motiviranost fantov povezuje tudi s slabšimi bralnimi dosežki fantov. Raziskali smo dosežke fantov pri bralni pismenosti, dejavnike bralne motivacije v povezavi s spoloma ter od kod izvirajo razlike med fanti in dekleti pri branju. Opredelili smo bralno motivacijo in raziskali, kako jo pri fantih povečati ter kakšna vlogo ima pri tem šola (učitelji in šolska knjižnica). Da bi ugotovili, kakšna naj bo šolska praksa, ki bo tudi fantom zagotavljala dobre dosežke v izobraževanju, smo raziskali programe in projekte, ustvarjene za dečke z namenom povečanja motivacije za branje umetnostnih besedil, ki so jih pripravili v petih državah – v Sloveniji, Ontariu (v Kanadi), Avstraliji, Nemčiji in na Finskem. Ugotovili smo, da temeljijo na podobnih strategijah za spodbujanje branja med fanti: uporaba aktivih metod, IKT, vključevanje moških bralnih zgledov, fantom priljubljenih bralnih materialov. Glavna težava projektov in programov je ta, da se preveč opirajo na stereotipne predstave o ženskah in moških in da ne upoštevajo heterogenosti moške in ženske populacije. Kljub temu da izvajalci programov (šole, splošne knjižnice, raziskovalni centri) zagotavljajo, da so projekti in programi uspešni, raziskav, ki bi to resnično dokazovale, ni. Potrebne so nove raziskave, ki bodo preverile učinkovitost nastalih projektov, in ki bodo dale odgovor na to, kako pomagati predstavnikom posameznega spola. Nujne so tudi spremembe izobraževanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev, saj se ti večinoma ne zavedajo, da imajo fantje v povprečju težave z branjem in zato tudi ne ukrepajo ustrezno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: fantje, razredni učitelj, bralna motivacija, bralna pismenost, bralni projekti in programi, leposlovje, bralni dosežki
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9695817)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1651
    Datum vnosa: 12 Avg 2013 13:45
    Zadnja sprememba: 12 Avg 2013 13:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1651

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa