[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uvajanje osebnega načrtovanja učenčevega dela v 3. in 4. razredu

Manja Šalamon (2011) Uvajanje osebnega načrtovanja učenčevega dela v 3. in 4. razredu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (14Mb)

    Povzetek

    Nova kultura učenja in poučevanja postavlja v središče posameznika, proces učenja, ki ga le-ta opravi, njegovo razumevanje učne vsebine in lastnega procesa učenja ter načine uporabe znanja, ob upoštevanju njegovih individualnih posebnosti. Eden izmed načinov, ki spodbuja ta proces, je osebno vzgojno-učno načrtovanje učenčevega dela. V delu smo predstavili projekt uvajanja osebnega načrtovanja učenčevega dela za vse učence v enem oddelku 3. razreda in v dveh oddelkih 4. razreda II. osnovne šole Celje. Ob procesu uvajanja projekta smo razvijali učenčevo odgovornost za aktivno lastno vlogo v učnem procesu in s tem tudi notranjo motivacijo, občutek lastne vrednosti, samokritičnost ter vključitve staršev ob njem. Projekt smo v šolskem letu 2008/2009 izvedli z akcijskim raziskovanjem. V teoretičnem delu smo predstavili novo kulturo učenja in poučevanja kot vsebinsko prenovo kurikuluma z načeli, ki izhajajo iz Bele knjige in Izhodišč kurikularne prenove, na katerih temelji nova kultura učenja in poučevanja, ter opredelili učno individualizacijo. Opisali smo možnosti razvijanja samoregulacijskih spretnosti ob osebnem vzgojno-učnem načrtovanju učenčevega dela. Podrobneje smo predstavili individualni razvojni načrt kot primer dobre prakse na Švedskem. V raziskovalnem delu smo opisali potek akcijskega raziskovanja v praksi, ki je potekal v treh akcijskih korakih. Teoretična spoznanja in izsledke raziskav smo dopolnili s praktičnimi primeri in predstavili projekt uvajanja osebnega vzgojno-učnega načrtovanja učenčevega dela z vidika vseh udeleženih. Učinki projekta so se pokazali v razvoju učenčeve odgovornosti za aktivno lastno vlogo v učnem procesu. Povečalo se je sodelovanje med vsemi akterji učnega procesa. Učenci so z možnostjo sodelovanja pri procesu načrtovanja, izvajanja, spremljanja in evalviranja osebnega vzgojno-učnega načrtovanja učenčevega dela postali bolj motivirani za učenje, za svoje dosežke so postali bolj odgovorni in samokritični, izboljšala se je tudi kvaliteta sodelovanja s starši. Med procesom uvajanja projekta se je že oblikovana sodelovalna kultura nadgrajevala, saj so si učitelji pridobili dragocene spretnosti timskega dela. Med pomembne dosežke uvrščamo tudi prostovoljni pristop nekaterih učiteljev na predmetni stopnji v projekt. Na podlagi raziskave lahko dolgoročno predpostavljamo, da bodo ugotovitve vplivale tudi na spreminjanje osebnega vzgojno-učnega načrtovanja učenčevega dela kot metoda individualnega načrtovanja za vse učence.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osebno vzgojno-učno načrtovanje, učna individualizacija, samoregulacija učenja, akcijsko raziskovanje, timsko delo, odgovornost, sodelovanje s starši
    Število strani: 242
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Cveta Razdevšek PučkoMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8898121)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 165
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 09:27
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 20:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/165

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa