[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sociopragmatične spretnosti otrok, starih od 12 do 36 mesecev

Barbara Penko (2013) Sociopragmatične spretnosti otrok, starih od 12 do 36 mesecev. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1013Kb)

    Povzetek

    Sociopragmatične spretnosti so del kompleksnih komunikacijskih interakcij. Komunikacijo postavijo v socialni kontekst. Nanašajo se tako na verbalno kot neverbalno aktivnost; torej vključujejo tudi geste, gibe in vokalizacijo (Bonifacio, Girolametto, 2007; Capirci et al. 1996; Iverson et al. 1994). V magistrski nalogi je analiziran razvoj sociopragmatičnih spretnosti otrok, starih od 12 do 36 mesecev. Raziskava je bila narejena na vzorcu 114 otrok iz več slovenskih regij. Starši so izpolnili tri vprašalnike: Vprašalnik za starše (osnovni podatki o otroku in družini), Ocenjevalna lestvica za sociopragmatične spretnosti avtoric Ozbič, Kogovšek, Penko iz leta 2011 (Priloga 1), Zgodnja otrokova komunikacija. Dobljeni rezultati so pokazali, da se v obdobju od 12 do 36 mesecev starosti sociopragmatične spretnosti (asertivnost in responzivnost) zelo intenzivno razvijajo. Pokazalo se je, da ni statistično pomembnih razlik v asertivnosti in responzivnosti deklic in dečkov, da izobrazba mame pomembno vpliva na razvoj sociopragmatičnih spretnosti, da so torej otroci bolj izobraženih mater tudi bolj asertivni in responzivni, medtem ko izobrazba očetov nima pomembnejšega vpliva na razvoj sociopragmatičnih spretnosti. Pokazalo se je tudi, da imajo otroci, ki kasnijo v govorno-jezikovnem razvoju statistično pomembno slabše razvite sociopragmatične spretnosti od otrok, katerih govorno-jezikovni razvoj je potekal običajno. Pomemben doprinos logopedski praksi v Sloveniji je Ocenjevalna lestvica za sociopragmatične spretnosti avtoric Ozbič, Kogovšek, Penko iz leta 2011 (Priloga 1), ki se je na našem vzorcu izkazala kot zanesljiv in veljaven merski inštrument.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: pragmatika, sociopragmatične spretnosti, govorno-jezikovni razvoj
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    doc. dr. Stanislav KoširSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9703497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1649
    Datum vnosa: 12 Avg 2013 13:37
    Zadnja sprememba: 12 Avg 2013 13:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1649

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa