[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pripadnost in preventiva v socialnopedagoškem delu

Tadeja Češka (2011) Pripadnost in preventiva v socialnopedagoškem delu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (823Kb)

    Povzetek

    Za usklajeno delovanje vsakega posameznika, je potrebno, da zadosti lastnim potrebam. Ko so potrebe zadovoljene, se počuti dobro in ve, da ima življenje pod nadzorom in da ga lahko aktivno upravlja. Takrat je lahko uspešen in se uveljavi v različnih skupinah in družbenih sistemih. Nekatere potrebe posameznik ne more zadostiti sam. Potrebuje druge, da preko njih zadovolji potrebam po varnosti, ljubezni, sprejetosti, pripadnosti, potrditvi. Vključevanja v skupine, prilagajanja, upoštevanja drugih ter odnosov se mora posameznik naučiti. Prve izkušnje in vzorce delovanja dobiva v primarni družini. Z učenjem socialnih spretnosti nadaljuje v šoli in v drugih skupinah. Skozi neustrezno vedenje pokaže, da mu okolje in pomembni drugi niso omogočili ustreznih pogojev, da bi se naučil ustreznega sobivanja. Starši, vzgojitelji, učitelji in socialni pedagogi so pobudniki za delo na odnosu, na pripadnosti. Pedagogi lahko preventivno delujejo ob rednem izvajanju šolskega programa skozi lasten vzgled in odnos ter učijo mlade pripadnosti. V svoji raziskavi želim prikazati, da je za mladega človeka pomembna pripadnost v družini, saj vpliva na njegov razvoj in pomembno vpliva na to, kakšna bo njegova pripadnost v šoli, v vrstniških skupinah. Raziskala sem, kateri dejavniki vplivajo na razvoj pripadnosti in kako se kažejo pri posamezniku v posameznih skupinah. Oba intervjuja sta potrdila dejstvo, da na pripadnost pomembno vpliva odnos pomembnih drugih in da so te osebe pomembno vplivale na njihov osebnostni razvoj in samopodobo. Le ob ugodnem odnosu je posameznik pripravljen poslušati, sprejemati, sodelovati in se odločiti za spremembo. Nalogo zaključujem s primerom preventivnega delovanja skozi interesno dejavnost, saj je preventivno lažje delovati ob zanimivi zunaj šolski dejavnosti. Tam se uči pripadnosti, aktivne vloge, ustreznih odnosov in se poveže s skupnostjo. To so nove izkušnje, ki posamezniku omogočajo lažje zadovoljevanje potreb po pripadnosti v drugih skupinah in s tem bolj zadovoljno življenje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pripadnost, interakcija, odnos, skupina, družina, šola, pomembni drugi, interesna dejavnost, preventiva, socialni pedagog
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mitja KrajnčanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8897353)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 162
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 08:55
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 09:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/162

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa