[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Bralna pismenost učencev petega razreda na OŠ Vič

Zdenka Hosta (2013) Bralna pismenost učencev petega razreda na OŠ Vič. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1520Kb)

    Povzetek

    Branje nas spremlja na vsakem koraku in je zelo pomemben del človekovega življenja in delovanja. Branje je dejavnost, ki se je začnemo učiti že pred vstopom v osnovno šolo in je pomembna za nadaljnje učenje in učno uspešnost, vendar se pravega pomena branja zavemo šele pozneje. V osnovnih šolah učenci ne berejo veliko, k branju jih večinoma spodbujajo zunanje oblike motivacije, ki jim obljubljajo nagrado, zaradi katere se dobro počutijo. Takšna oblika motivacije ima le kratkotrajen učinek, ki pa ni zanemarljiv, zato je pomembno, da učenci razumejo pravi pomen branja knjig in začnejo v njih uživati, torej ne berejo samo zaradi zunanjih spodbud, ampak tudi lastnega interesa in radovednosti. Veliko vlogo pri branju ima motivacija. S prisotnostjo motivacije za branje je pri otrocih velika verjetnost, da bodo postali dobri bralci in bodo v branju tudi uživali. V uvodnem delu naloge so predstavljena teoretična izhodišča s področja motivacije, branja in bralne motivacije. Predstavila sem samo splošne značilnosti, motivatorje in dejavnike branja, vrste in tehnike branja, učno motivacijo, spodbujanje bralne motivacije, kar je prvi pogoj za razumevanje drugega dela, v katerem so predstavljeni rezultati bralnih navad učencev petega razreda na Osnovni šoli Vič. Rezultati veljajo samo za omenjeni vzorec, zato jih ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci knjig ne berejo vsak dan, a branju pripisujejo pozitiven pomen, saj v večini berejo predvsem zaradi sprostitve in pridobivanja novih informacij, vendar to kaže tudi na to, da ga ne povezujejo z učenjem, poleg tega pa se, kljub učiteljevim spodbudam, interes za branje z leti šolanja zmanjšuje in vse pomembnejše postajajo druge oblike dejavnosti

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: branje, bralne težave, učinkovito branje, bralne strategije, vloga staršev, bralna pismenost
    Število strani: 69
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9689929)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1617
    Datum vnosa: 10 Jul 2013 11:31
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2013 11:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1617

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa