[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Govorno-jezikovne sposobnosti dvojčic s sindromom Williams-Beuren

Mateja Plešic (2013) Govorno-jezikovne sposobnosti dvojčic s sindromom Williams-Beuren. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2874Kb)

    Povzetek

    Williams-Beuren sindrom je redka genska motnja s prevalenco 1:10.000. Mikrodelecija na področju 7q11.23 prinese tako fizične spremembe, kot tudi mnoge druge zaplete, ki vplivajo na posameznikovo funkcioniranje. Cilj moje raziskave je bilo analizirati govorno-jezikovne sposobnosti dvojčic s sindromom Williams-Beuren in ju glede na rezultate primerjati med seboj. V raziskavo sta bili vključeni enojajčni dvojčici, ki sta bili v času moje raziskave stari 8 let in 5 – 7 mesecev. Pri deklicah sem ocenila in primerjala izgled njune ustne votline ter sposobnost izvajanja različnih miofunkcionalnih vaj, njuno sposobnost fonacije glasov /a/, /s/ in /z/ ter izračunala količnik razmerja med zvenečim in nezvenečim glasom, hitrost diadohokinetičnega zlogovanja, artikulacijo, fonološko zavedanje, priklic besed, ritem in spomin, povprečno dolžino povedi in razmerje med polnopomenskimi ter nepolnopomenskimi besedami, razumevanje govora, govorno razumljivost, neverbalne in verbalne pragmatične značilnosti ter sociopragmatiko. Ugotovila sem, da se deklici, kljub temu, da sta enojajčni dvojčici, po govorno-jezikovnih sposobnostih v marsikaterem vidiku med seboj razlikujeta. Rezultati izvajanja različnih nalog in testov so pokazali, da njune govorno-jezikovne sposobnosti odstopajo od sposobnosti njunih vrstnikov brez motenj v razvoju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Williams-Beuren sindrom, govor, jezik, fonacija, diadohokineza, fonološko zavedanje, artikulacija, priklic besed, ritem, spomin, povprečna dolžina povedi, razumevanje, pripovedovanje, spontani govor, govorna razumljivost, pragmatika, dvojčica A, dvojčica B
    Število strani: 154
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9691977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1614
    Datum vnosa: 10 Jul 2013 11:17
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2013 11:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1614

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa