[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča osnovnošolcev in bodočih učiteljev biologije do pomena rastlin in poučevanja botanike

Ana Mihičinac (2013) Stališča osnovnošolcev in bodočih učiteljev biologije do pomena rastlin in poučevanja botanike. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (645Kb)

    Povzetek

    Pogosto opazimo, da se ljudje ne zanimajo za rastline ali pa so te le drugorazredna tema. V naši raziskavi smo ugotavljali, kakšna stališča do rastlin in pouka botanike imajo študenti, bodoči učitelji, in osnovnošolci. Hkrati smo ugotavljali, kaj vpliva na njihova stališča do rastlin. V ta namen smo oblikovali dva anketna vprašalnika. Prvi je bil namenjen osnovnošolcem, drugi študentom. V obeh vprašalnikih so bile trditve iz sklopov estetske vrednosti rastlin, interesa za rastline, varstva rastlin, pouka botanike in uporabnosti rastlin. V vprašalniku za študente pa so bile trditve še iz sklopa poučevanja botanike. Anketiranci so strinjanje s posamezno trditvijo ocenjevali s 5-stopenjsko lestvico. V anketi je sodelovalo 534 anketirancev, od tega 398 osnovnošolcev od petega do devetega razreda dveh osnovnih šol in 136 študentov prvih in četrtih letnikov. Rezultati raziskave so pokazali, da imajo dekleta pozitivnejša stališča do rastlin kot fantje. Pomembna ugotovitev je tudi bila, da osnovnošolci in študenti menijo, da je pouk botanike zahteven in dolgočasen. Starejši študenti so pogosteje izrazili pozitivnejša stališča do rastlin kot mlajši študenti. Za osnovnošolce pa lahko trdimo ravno nasprotno, saj smo ugotovili, da imajo mlajši učenci pozitivnejša stališča kot starejši. Ugotovili smo tudi, da kraj bivanja ne vpliva na stališča do rastlin. Rezultati naše raziskave so pokazali stanje stališč učencev in študentov. Na podlagi tega bi lahko uvajali spremembe v procesu izobraževanja, ki bi pripomogle k razvoju in oblikovanju bolj pozitivnih stališč do rastlin.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: rastline, botanika, stališča, osnovnošolci, učitelji
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    doc. dr. Jasna Dolenc KoceSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9691465)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1613
    Datum vnosa: 10 Jul 2013 11:11
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2013 11:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1613

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa