[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kapljajoča posoda kot model pojavljanja potresov

Nina Krapež (2013) Kapljajoča posoda kot model pojavljanja potresov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1541Kb)

    Povzetek

    Naravni pojavi krojijo naš vsakdan. Od menjave dneva in noči, letnih časov, različnih padavin, do orkanov, poplav, suš, cunamijev in potresov. V človekovi naravi je, da želi imeti vse dogajanje okrog sebe pod kontrolo, z naravnimi pojavi nam gre to malo težje. Odkar smo se ljudje razvili v razmišljujoča bitja opazujemo in preučujemo stvari okoli sebe, z razvojem znanosti in tehnologije vse bolj podrobno. O potresih, na primer, je bilo preučenega že marsikaj, a še zdaleč ne vemo vsega. Sodobnejše raziskave na področju seizmologije se ukvarjajo tudi s predvidevanjem oziroma napovedovanjem potresov. Predlagani so bili že nekateri matematični in mehanski modeli za študij pojavljanja potresov in drugih podobno težko predvidljivih naravnih pojavov z namenom boljšega razumevanja in potencialnega napovedovanja v prihodnosti. Eden izmed teh, model kapljajoče pipe Roberta Shaw-ja, je bil spodbuda za to diplomsko delo. Po zgledu kapljajoče pipe smo izdelali preprost mehanski model, s katerim smo hoteli umetno ustvariti pogoje za ne povsem periodično, torej kvaziperiodično padanje kapljic iz nihajoče posodice. Mehanski model ilustrira kvaziperiodično pojavljanje potresov in je kot tak primeren didaktični pripomoček pri pouku fizike v osnovnih in srednjih šolah. Model je bil uspešno izdelan in meritve so dale predvidene rezultate.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pojavljanje potresov, kvaziperiodičnost, model nihajoče posodice
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij BajcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9693769)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1610
    Datum vnosa: 10 Jul 2013 12:05
    Zadnja sprememba: 10 Jul 2013 12:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1610

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa