[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje predbralnih veščin in začetnega branja pri učencu, ki počasneje usvaja znanja

Katja Domitar (2013) Razvijanje predbralnih veščin in začetnega branja pri učencu, ki počasneje usvaja znanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1692Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je predstavljena problematika poučevanja začetnega branja pri učencih z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanje. V obdobju začetnega branja se pogosto pojavijo težave zaradi neusvojenih predbralnih veščin, kot so razumevanje koncepta tiska, sposobnosti pripovedovanja, besedni zaklad, poznavanje črk, vidno razločevanje, fonološko zavedanje ter interes za učenje branja. Na usvajanje branja vplivajo tudi kognitivni, perceptivni, socialno-kulturni, čustveno-motivacijski dejavniki ter dejavniki spomina in hitrega avtomatiziranega poimenovanja. Začetno branje učencev z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanja, je ob zgoraj naštetih dejavnikih še pod vplivom specifičnih dejavnikov, značilnih za to skupino otrok. Učenci z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanja, počasneje procesirajo informacije in imajo težave na področju delovnega spomina, prostorskega in verbalnega spomina. Posledično potrebujejo več časa za usvojitev znanja, več ponavljanja, dodatnih razlag ter ponazoritev. Znanje moramo povezati z življenjskimi izkušnjami, s konkretnimi primeri, kar omogoča lažjo zapomnitev. Pomemben je sistematičen in multisenzorni pristop z natančnimi ter preprostimi navodili, razlagami in povratnimi informacijami. Delo naj bi bilo z vidika materialov in aktivnosti raznoliko ter zanimivo, kar poveča učno motivacijo in omogoča ohranjanje pozornosti učencev. Obstaja veliko strategij, ki se jih lahko poslužimo pri poučevanju. Naša izbira strategij pa je odvisna od potreb posameznega učenca. V diplomskem delu je predstavljen razvoj branja, zanj potrebne predbralne veščine, dejavniki, ki vplivajo na bralno učinkovitost, težave, ki lahko nastopijo v obdobju začetnega branja, značilnosti skupine učencev z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanje ter strategije za delo z njimi, vezane predvsem na področje začetnega branja. V empiričnem delu je predstavljen program pomoči za učenca drugega razreda devetletne osnovne šole, pri katerem je učiteljica zaznala izrazitejše težave pri usvajanju branja. Pred vključitvijo v program pomoči je bil vključen v prvo stopnjo Izvirnega delovnega projekta pomoči zaradi počasnejšega usvajanja znanja, predvsem pri začetnem branju, pisanju in računanju ter motenj pozornosti s hiperaktivnostjo. Učiteljica je v sklopu pouka izvajala diferenciacijo in individualizacijo, kar pa težav ni odpravilo. Učenčeve funkcionalne sposobnosti na področju branja in predbralnih veščin smo tako pred, kakor tudi po zaključenem programu pomoči, preverili s Testom motenosti v branju in pisanju, Testom sposobnosti ACADIA, Testom hitrega avtomatiziranega poimenovanja, Ocenjevalno shemo bralnih dosežkov učencev, Testom fonološkega zavedanja ter oceno učenčevega branja. Učenec je s pomočjo treninga izboljšal predbralne veščine fonološkega zavedanja (slušno razločevanje, razčlenjevanje, slušna sinteza, analiza, rimanje) ter izboljšal prepoznavanje črk in vzpostavitev asociativne zveze črka-glas. Učenec je iz branja s črkovanjem prešel na deloma vezano branje, deloma branje z zlogovanjem. Branje je postalo bolj tekoče in pravilno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanja, začetno branje, predbralne veščine, trening fonološkega zavedanja in začetnega branja
    Število strani: 96
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9684297)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1603
    Datum vnosa: 09 Jul 2013 12:13
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2013 12:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1603

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa