[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Slovenski in španski književni pouk v 1. in 2. triletju osnovne šole

Tjaša Fern (2013) Slovenski in španski književni pouk v 1. in 2. triletju osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1251Kb)

    Povzetek

    Namen diplomske naloge je potegniti vzporednice med slovenskim in španskim književnim poukom v 1. in 2. triletju osnovne šole. V prvem poglavju sem na kratko predstavila španski šolski sistem, katerega sem primerjala z našim sistemom. Število ur slovenskega jezika na teden v slovenskih osnovnih šolah je zelo primerljivo s številom španskega jezika v Španiji. Do spremembe po številu ur na teden pride šele v 3. razredu, kjer imajo učenci v Sloveniji 7 ur maternega jezika, v Španiji pa je teh ur le 5. Predstavila sem tudi zgodovino književnosti pri nas in v Španiji ter ugotovila, da smo lahko zelo ponosni, ker prvi ohranjeni zapisi v slovenskem jeziku segajo v 11. stoletje. Španska književnost je sicer bogatejša, ima večji nabor besedil in spada med osrednje književnosti. Ob primerjavi učnih načrtov sem se osredotočila predvsem na primerjavo splošnih in operativnih ciljev. Glede na to, da je slovenski učni načrt, ki sem ga primerjala s španskim, obsežnejši, je v skoraj vseh odsekih španskega čutiti del slovenskega, le da cilji niso tako natančno opredeljeni. Lahko rečem, da je projektov za spodbujanje branja v 1. in 2. triletju osnovne šole v obeh državah precej. Španski učenci so sicer v mednarodni raziskavi bralne pismenosti PIRLS v zadnjih letih dosegali nekoliko slabše rezultate od slovenskih. Različne organizacije in osnovne šole se kljub temu trudijo, da bi branje približali vsem starostnim skupinam. V diplomskem delu sem na kratko predstavila nekaj slovenskih in španskih avtorjev mladinske literature. Izbrala sem tiste, ki so znani bodisi zaradi svojih del, ali pa jih po mojem mnenju radi prebirajo osnovnošolski otroci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: slovenska mladinska književnost, španska mladinska književnost, slovenski učni načrt, španski učni načrt, mednarodna raziskava bralne pismenosti PRILS
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9687369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1597
    Datum vnosa: 09 Jul 2013 11:40
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2013 11:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1597

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa