[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izboljšanje branja s treningom vizualnega procesiranja

Mateja Cvet (2013) Izboljšanje branja s treningom vizualnega procesiranja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1812Kb)

    Povzetek

    Ustrezno razvita vizualna percepcija je pomemben element uspešnega branja. Vizualna disleksija, pri kateri imajo učenci izrazite primanjkljaje na področju vizualnega procesiranja informacij, tako močno vpliva na pridobivanje bralnih spretnosti. Raziskava Vidyasagara in Pammerja (2009) je pokazala, da vizualni trening lahko vpliva na izboljšanje otrokovega branja in sposobnost vizualnega procesiranja vidno posredovanih informacij Namen raziskave v diplomskem delu je bilo oblikovanje sistematičnega desettedenskega treninga vizualnega procesiranja in raziskovanje vpliva le-tega na vizualno procesiranje in branje. Trening je bil izveden z dvema učencema rednega programa osnovne šole, od katerih je bil eden vključen v tretji razred, drugi pa je bil učenec četrtega razreda. Oba sta imela pred tem izrazite primanjkljaje na področju branja. Prav tako sta bila s strani njunih učiteljic oba prepoznana kot učenca s težavami na področju branja. Pred izvedbo treninga sem štirinajst prepoznanih otrok testirala tako na področju vizualnega procesiranja kot na področju branja. Dva učenca sta bila izbrana za sodelovanje pri desettedenskem treningu na osnovi najnižjih dosežkov na testu vizualnega procesiranja. Po koncu treninga sta bila oba učenca ponovno testirana z namenom ugotavljanja učinkovitosti pripravljenega treninga. Rezultati po koncu desettedenskega treninga za izboljšanje vizualnega procesiranja so pokazali izboljšanje posameznih spretnosti vizualnega procesiranja in izrazito izboljšanje na področju branja. Viden je izrazitejši napredek na področju vizualnega procesiranja pri razločevanju med likom in podlago, pri vizualni analizi in sintezi ter na področju vizualne diskriminacije. Predvsem pa se je izboljšala splošna sposobnosti vizualne pozornosti. Branje je po končanem treningu veliko bolj tekoče, učenca boljše in lažje prepoznavata črke, zmanjšalo pa se je tudi število tipičnih napak značilnih za vizualno disleksijo in motnje branja. Ugotovila sem, da z ustrezno načrtovanim ter rednim treningom vizualnega procesiranja lahko izboljšamo nekatere vidike vizualnega procesiranja in branja. Rezultati raziskave prav tako nakazujejo na pomembnost urjenja spretnosti vizualnega procesiranja že pred začetkom učenja ali vsaj ob učenju branja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specifične učne težave, disleksija, vizualna disleksija, vizualno procesiranja, branje, trening vizualnega procesiranja
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9686345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1592
    Datum vnosa: 09 Jul 2013 11:13
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2013 11:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1592

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa