[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehnika doseganja čustvene svobode (EFT) in reševanje konfliktov v 3. razredu

Tina Omahna (2013) Tehnika doseganja čustvene svobode (EFT) in reševanje konfliktov v 3. razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2067Kb)

    Povzetek

    Pedagoško delo zajema veliko področij, med katerimi je tudi področje reševanja konfliktov. Učitelji in učenci jih rešujejo na različne načine, pri tem pa si pomagajo z različnimi tehnikami. Ena izmed njih je tudi Tehnika doseganja čustvene svobode, angl. Emotional Freedom Techniques ali krajše EFT, katero lahko uporabljamo v procesu reševanja številnih čustvenih in telesnih težav. Utemeljitelj tehnike EFT, Gary Craig, meni, da z izvajanjem tehnike, torej sočasnim udarjanjem s prsti po akupunkturnih točkah našega telesa ter ubeseditvijo težave odpravimo negativna čustva. Izvajalci omenjene tehnike poročajo o njenih številnih pozitivnih učinkih na različnih področjih. S tehniko EFT lahko pomagamo posamezniku pri odpravljanju fobij, depresije, stresa, negativnih čustev, pri reševanju konfliktov idr. S konflikti in tehniko EFT pa sta tesno povezani tudi področji čustev ter čustvene inteligentnosti, zato sem ju predstavila v teoretičnem delu. V empiričnem delu diplomskega dela sem raziskovala vplive Tehnike doseganja čustvene svobode na reševanje konfliktov. V raziskavi je sodelovalo 21 učencev 3. b razreda in 13 učencev 3. a ter razredničarka 3. b v eni izmed primestnih ljubljanskih šol. Vprašanja sprotnih evalvacijskih listov, vprašalnika ter intervjujev so se nanašala na pogostost konfliktov, njihove razloge, načine reševanja ter učinke tehnike EFT na rešitev konflikta. Zanimalo me je tudi, kako bodo tehniko EFT sprejemali učenci ter ali jo bodo radi uporabljali. Rezultati raziskave so pokazali, da so učenci pogosto v konfliktnih situacijah, ki jih pogosto rešujejo tako, da poskušajo ohraniti dober odnos s posameznikom, s katerim so v konfliktu. Tehnika EFT je učencem pri reševanju konfliktov pomagala na različne načine. Z njeno pomočjo so spregovorili o težavi, se zavedali in zmanjšali jakost negativnih čustev ter se pomirili, kar je pripomoglo k uspešni razrešitvi konflikta. S pomočjo tehnike so razvijali sposobnost empatije, ter se tako zavedali lastnih čustev ter čustev drugih udeleženih v konfliktni situaciji. Nekaterim je bil v veliko pomoč medvedek Tapko, saj so z njegovo pomočjo spregovorili o svoji težavi. Tehnika EFT pa je učencem pomagala tudi pri razvijanju jezika čustev, torej ubeseditvi svojih čustev ter občutkov. Učenci so tehniko EFT dobro sprejeli, bila jim je všeč ter so jo radi izvajali. Za izvajanje tehnike jih je dodatno motiviral tudi medvedek Tapko, kateremu so lahko zaupali svoje težave ter jim je bil v pomoč pri orientaciji akupunkturnih točk. Na podlagi rezultatov raziskave, lahko torej sklepamo, da tehnika EFT pripomore k uspešnemu razreševanju konfliktov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: konflikti, čustva, čustvena inteligentnost, tehnika doseganja čustvene svobode (EFT), učenci
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9689161)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1590
    Datum vnosa: 09 Jul 2013 11:03
    Zadnja sprememba: 09 Jul 2013 11:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1590

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa