[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Televizija, šolski otroci in njihovi starši

Karin Tanja Žnidarčič (2011) Televizija, šolski otroci in njihovi starši. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1020Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo je poskus vpogleda v navade gledanja televizije šolskih otrok, z vključevanjem njihovih staršev. Ker živimo v času množičnih medijev, ki nas obkrožajo na vsakem koraku našega življenja, sem se prav zato odločila, da raziščem to tematiko. Razumevanje in vplive televizije sem v diplomski nalogi proučevala pri učencih v obdobju srednjega otroštva, pojasnila pa sem tudi vlogo staršev in odraslih pri spremljanju televizije. Dostikrat pozabljamo, da niso vsi televizijski programi primerni za otroke. Prav zato je pomembno, da starši oz. odrasli otroka vodijo, mu razlagajo in po potrebi tudi prepovejo nekatere televizijske vsebine. Empirični del naloge je bil namenjen preverjanju treh temeljnih domnev oz. hipotez. Pri prvi sem poskušala dokazati, da imajo starši pri mlajših otrocih več kontrole pri izbiri in nadzoru televizijskih vsebin, kot pa pri starejših otrocih. Pri drugi sem želela dokazati, da se pri učencih od 1. do 5. razreda čas, preživet pred televizijo, spreminja. Pri zadnji hipotezi pa sem poskušala dokazati, da se odgovori petošolcev in njihovih staršev, o gledanosti televizije, pravil itd., razlikujejo. V raziskavo sem tako vključila učence iz treh 5. razredov in njihove starše, ter starše učencev iz treh 1. razredov. Rezultati na našem vzorcu kažejo, da se odgovori staršev otrok v 1. razredih in otrok v 5. razredih ne razlikujejo v tem, koliko kontrole imajo nad vsebinami, ki jih gledajo njihovi otroci. Naslednji rezultati, pridobljeni iz odgovorov učencev iz 5. razredov, so pokazali, da učenci skozi odraščanje preživljajo več časa pred televizijskimi sprejemniki, kot v mlajši dobi. Pri primerjavi odgovorov staršev in učencev glede navad, pravil gledanja televizije itd. pa se je izkazalo, da se le-ti med seboj samo delno razlikujejo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gledanje televizije, učenci, starši
    Število strani: 61
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marjanca Pergar KuščerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8898377)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 158
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 08:22
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2011 15:49
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/158

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa