[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učiteljev stil vodenja in motiviranje učencev

Karmen Pirnat (2012) Učiteljev stil vodenja in motiviranje učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (622Kb)

    Povzetek

    Učitelji se pri poučevanju srečujejo z raznovrstnimi problemi, tako vzgojnimi, disciplinskimi kot tudi motivacijskimi. Zato je pomembno, da poznamo načine oz. poti, s katerimi bi te težave omilili ali celo odpravili. Vsi učitelji si želimo uspešnih učencev in prav zato je pomembno, da znamo učencem pomagati in jih na prave oz. najbolj ustrezne načine voditi na poti do znanja. Ker pa stil vodenja pomembno vpliva na motivacijo učencev, na njihovo razpoloženje, na disciplino … sem se odločila da povezavo med stilom vodenja in motiviranostjo učencev podrobneje raziščem. Osrednji namen raziskovanja v diplomskem delu je bil ugotoviti, kakšen je odnos med stilom vodenja in motiviranostjo učencev. Izvedla sem empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 163 učencev in 10 učiteljic; razredničark 5. razreda osnovne šole. Glavni cilj je bil ugotoviti, ali obstaja razlika med stilom vodenja kakor ga zaznavajo učiteljice in kakor ga zaznavajo učenci glede na spol. Poleg tega sem raziskala tudi najpogostejše kombinacije stilov vodenja anketiranih učiteljic, kakšne so razlike v uporabi stila vodenja in motiviranja glede na starost in delovno dobo učiteljic. Ugotavljala sem tudi razlike glede na spol učencev pri motiviranosti za učno delo. Iz rezultatov je mogoče razbrati, da učiteljice uporabljajo vse tri stile vodenja (demokratični, avtoritarni, anarhični), in jih medsebojno kombinirajo glede na dano situacijo. Prevladuje demokratični stil vodenja, sledi pa mu avtoritarni stil vodenja. Med učiteljicami ni bistvenih razlik pri uporabi stila vodenja in vrste motivacije glede na starost. Razlike se pojavljajo pri uporabi stil vodenja glede na delovno dobo učiteljic. Statistično pomembne razlike se pojavljajo tudi pri povezavi med anarhičnim stilom vodenja in regulirano motivacijo. Pri vseh drugih raziskovalnih vprašanjih se niso pojavile statistično pomembne razlike med spremenljivkama. Iz vsega lahko sklenemo oz. povzamemo, da učiteljice uporabljajo različne stil vodenja in se pri tem ne ozirajo na spol učencev. Vse učence jemljejo enako. Ravno tako lahko iz tega sklepamo, da se učiteljice neprestano strokovno izobražujejo, zato ni opaznih razlik med stilom vodenja in načinom motiviranja glede na delovno dobo in starost učiteljic.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, učna motivacija, stili vodenja, vodenje razreda, učenci, učitelji
    Število strani: 82
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9304393)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1572
    Datum vnosa: 04 Jul 2013 11:58
    Zadnja sprememba: 04 Jul 2013 11:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1572

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa