[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Naloge razrednika v osnovni šoli in usposobljenost učiteljev za to vlogo

Maja Bregar (2013) Naloge razrednika v osnovni šoli in usposobljenost učiteljev za to vlogo. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3240Kb)

    Povzetek

    Večina osnovnošolskih učiteljev na svoji poklicni poti prevzema kompleksno vlogo razrednika, ki jo opredeljuje kar nekaj zakonov in podzakonskih aktov. Razredniki morajo opravljati pedagoške, administrativne in organizacijske naloge, za katere porabijo več ali manj časa. Od razrednika veliko pričakujejo učenci, njihovi starši, učiteljski zbor, ravnatelj, zato pri izvajanju nalog razredništva potrebuje pomoč. Vloga razrednika od učitelja zahteva veliko strokovnega znanja, osebne zavzetosti, napora, časa, strpnosti, prizadevanj in prilagajanja. V teoretičnem delu magistrskega dela smo pregledali, kaj je o razredniku zapisano v zakonodaji. Navedli smo naloge razrednika in jih podrobneje opredelili. Zanimal nas je profesionalni razvoj učitelja in možnosti nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja učiteljev na področju razredništva. V empiričnem delu smo ugotavljali stališča učiteljev osnovnih šol do opravljanja nalog razrednika, koliko časa porabijo za opravljanje nalog ter kako vrednotijo posamezne naloge razrednika. Raziskali smo, kdo in kako pogosto pomaga učiteljem pri opravljanju nalog razrednika, kako poteka usposabljanje razrednikov in na katerih področjih bi se želeli še usposobiti. Navedli smo mnenja učiteljev o razredništvu. Zato da uspešnost razrednika v prihodnosti ne bi bila odvisna le od osebnostnih značilnosti in iznajdljivosti posameznega učitelja, je potrebno izvajati sistematično izobraževanje in usposabljanje učiteljev na področju razredništva. Na podlagi izsledkov pregledne kvantitativne raziskave smo oblikovali smernice za pripravo programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja s področja razredništva, s pomočjo katerih se bodo razredniki lahko usposobili za kakovostnejše opravljanje nalog razrednika in posledično verjetno tudi raje opravljali naloge razrednika.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: razredništvo, naloge razrednika, ure oddelčne skupnosti, nadaljnje izobraževanje, usposabljanje
    Število strani: 220
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez VogrincMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9676873)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1571
    Datum vnosa: 03 Jul 2013 12:53
    Zadnja sprememba: 14 Nov 2015 07:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1571

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa