[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ljubljansko barje - prostor za igro in učenje predšolskih otrok

Elvira Laharnar (2011) Ljubljansko barje - prostor za igro in učenje predšolskih otrok. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    V današnjem času vedno več otrok živi v mestih in njihov stik z naravnim okoljem je čedalje redkejši. Otroci se igrajo na nespodbudnih igralnih površinah nakupovalnih centrov in urejenih igriščih, ki jim ne omogočajo ustvarjalne, simbolne in raziskovalne igre, temveč le ponavljanje že usvojenega načina gibanja in razmišljanja. Naravno okolje je zelo pomembno za ustvarjalno, simbolno in raziskovalno igro predšolskih otrok, ker ponuja neizmerno bogastvo izkušenj na vseh področjih otrokovega zaznavanja; raznovrstne naravne materiale, ki jih uporabljajo na sebi lastne načine in jim pripisujejo simbolne pomene, ter bogastvo rastlinskega in živalskega sveta. Izkušnje iz igre v naravnem okolju spodbujajo otrokov celostni razvoj, saj mu omogočajo napredek na kognitivnem, estetskem, senzoričnem, motoričnem, socialnem in čustvenem področju. Namen moje diplomske naloge je bil otrokom, ki se družijo v prepolnih igralnicah, ponuditi naravno okolje – Ljubljansko barje kot spodbudo za ustvarjalno igro in raziskovalno učenje. Na podlagi opazovanja njihove igre sem z metodo kvalitativnega raziskovanja s tehniko opazovanja in intervjuja ugotovila, da otrok v naravnem okolju razvija ustvarjalnejše oblike igre kot v igralnici ali na urejenem igrišču, saj mu narava daje nešteto spodbud, ki se spreminjajo skozi letni čas, z vremenskimi razmerami, dejavnostmi človeka in narave. Predmeti iz narave so bili dovolj spodbudni za ustvarjalno, simbolno in raziskovalno igro, pri čemer otroci niso imeli nobene potrebe po industrijsko izdelanih igračah. Z dejavnostmi na Ljubljanskem barju so otroci pridobili naravoslovno znanje in spretnosti ter dosegali cilje preostalih kurikularnih področij. Otroci so bili v naravnem okolju manj agresivni kot v zaprtih prostorih ali na urejenih igriščih. Igra v naravnem okolju in materiali iz tega okolja so pomembni elementi za spodbudo različnih dejavnosti v igralnici, s čimer lahko otroku približamo naravo tudi v notranjih prostorih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otrok, igra v naravnem okolju, ustvarjalna igra, simbolna igra, aktivno učenje, začetno naravoslovje, Ljubljansko barje
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8897097)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 157
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 08:10
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2011 15:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/157

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa