[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbude in ovire na poti profesionalnega razvoja učiteljev razrednega pouka

Barbara Štih (2013) Spodbude in ovire na poti profesionalnega razvoja učiteljev razrednega pouka. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1561Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu z naslovom Spodbude in ovire na poti profesionalnega razvoja učiteljev razrednega pouka, sem opredelila profesionalni razvoj učiteljev, utemeljila, zakaj je le-ta potreben in opisala vpliv različnih dejavnikov, ki vplivajo na profesionalni razvoj. Osredotočila sem se na različne modele učiteljevega profesionalnega razvoja, ki iz različnih konceptualnih izhodišč opredeljujejo posamezna obdobja v njem. Opredelila sem pojem kariere in njen razvoj. V empirični raziskavi, v kateri je sodelovalo 100 učiteljev razrednega pouka, me je zanimalo, kolikšen vpliv so imeli posamezni dejavniki na odločitev za učiteljski poklic, kakšna pojmovanja imajo glede profesionalnega razvoja in kolikšen vpliv pripisujejo učitelji različnim dejavnikom na njihov profesionalni razvoj in kariero, kako pogosto se udeležujejo izobraževanj in kaj jim le-ta pomenijo, v kolikšni meri so se jim uresničila pričakovanja glede izobraževanj, koliko dodatnega znanja bi si želeli pridobiti na posameznih področjih ter v kolikšni meri so zadovoljni z učiteljskim poklicem. Podatke sem zbirala s pomočjo vprašalnika. Raziskava je pokazala, da med dejavniki, ki so vplivali na poklicno odločitev učiteljev, najbolj izstopa veselje do dela z otroki. Največ učiteljev je profesionalni razvoj pojmovalo kot nadgradnjo obstoječega ter pridobitev novega znanja. Med dejavniki, ki vplivajo na njihov profesionalni razvoj, učitelji največji vpliv pripisujejo pozitivnim odnosom s sodelavci, na kariero pa nenehno učenje in vseživljenjsko izobraževanje. 44 % učiteljev se udeleži teh ali več izobraževanj na leto, 41 % pa izobraževanja pomenijo predvsem pridobitev praktičnih usmeritev za delo v razredu. 78 % učiteljem so se pričakovanja glede izobraževanj le delno uresničila. Opozarjajo na premalo praktičnih usmeritev, pomanjkanje finančnih sredstev in premalo lastne aktivnosti. Največ dodatnega znanja bi si želeli pridobiti na področju reševanja vzgojne problematike. Raziskava je med drugim pokazala, da je 49 % anketiranih učiteljev s svojim poklicem zadovoljnih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj učiteljev, modeli profesionalnega razvoja, dejavniki profesionalnega razvoja, stalno strokovno izpopolnjevanje, kariera
    Število strani: 101
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9675081)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1567
    Datum vnosa: 03 Jul 2013 10:53
    Zadnja sprememba: 03 Jul 2013 10:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1567

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa