[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv zgodnjega gibalnega razvoja na kasnejše učne težave

Urška Legen (2013) Vpliv zgodnjega gibalnega razvoja na kasnejše učne težave. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1709Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem podrobneje predstavila gibalni razvoj s strani razvojnih stopenj, načel ter razvoja gibalnih vzorcev in refleksov, ki se pri posamezniku pojavijo v najzgodnejšem obdobju življenja. Navedeni in razloženi so tudi vzroki neintegriranosti najzgodnejših refleksov in posledice, ki lahko bistveno otežujejo in ovirajo posameznikov nadaljnji razvoj in celo povzročajo težave na področju učenja. Na podlagi študija domače in tuje strokovne literature sem oblikovala pregledni vprašalnik in načrtovala raziskavo – opazovala sem najpomembnejše zgodnje reflekse in gibalne vzorce, spoznavala načine, kako jih prepoznamo in izzovemo, ter čas, kdaj bi se morali pojaviti in kdaj izzveneti. Julija 2012 sem z desetimi udeleženci, starimi od enega do dvanajst mesecev, izvedla raziskavo. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezava med zgodnjim gibalnim razvojem in kasnejšimi učnimi težavami. Ugotovila sem, da gre vsak izmed nas tako teoretično kot empirično skozi razvoj po enakih gibalnih razvojnih stopnjah, da je gibalni razvoj zasnovan na sledečih si razvojnih mejnikih,čeprav se ti pri vsakem izmed nas izražajo nekoliko drugače. V najzgodnejšem gibalnem obdobju se zvrstijo številni primitivni in posturalni refleksi, ki omogočajo preživetje, a morajo z razvojem izzveneti, saj drugače ovirajo nadaljnji razvoj. Gibalnih stopenj ne smemo umetno prehitevati, saj razvoj motoričnega in živčnega sistema omogoča specializacijo in nadgradnjo gibalnih vzorcev. Teoretično obstaja povezava med zgodnjim gibalnim razvojem in učnimi težavami predvsem takrat, kadar je oviran ali moten gibalni razvoj. Za empirično potrditev povezave med njima pa je potrebno dolgotrajno opazovanje razvoja, saj se težave začnejo kazati komaj in predvsem v obdobju šolanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gibalni razvoj, razvojni mejniki, gibalni vzorci, posturalni tonični refleksi, statični refleksi, (ne)integriranost refleksov, učne težave
    Število strani: 91
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9675337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1566
    Datum vnosa: 03 Jul 2013 10:48
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1566

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa