[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Usvajanje učne vsebine pri urah likovne vzgoje z ustvarjalnim gibom

Manca Bokal (2013) Usvajanje učne vsebine pri urah likovne vzgoje z ustvarjalnim gibom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3292Kb)

    Povzetek

    Vzgojno-izobraževalni proces likovne vzgoje v osnovni šoli pogosto velja za neenakovrednega drugim šolskim predmetom. S tem se ne moremo strinjati, če vemo, da proces likovne vzgoje z uporabo različnih učnih oblik in učnih metod dela v prostorih šole, njeni okolici na prostem ali različnih kulturno-umetniških prostorih razvija učence v celostno osebnost: oblikuje jih na spoznavnem, afektivnem in psihomotoričnem področju. Metoda ustvarjalnega giba, ki jo vključimo v vzgojno-izobraževalni proces likovne vzgoje, nudi priložnost za kinestetično doživljanje in izražanje učnih vsebin. Učenci si preko gibanja lastnega telesa lažje predstavljajo učne vsebine, jih posledično tudi razumejo ter naučeno dalj časa pomnijo, kot se to dogaja pri poučevanju z osnovnimi učnimi metodami. Metodo ustvarjalnega giba v slovenskih osnovnih šolah uporablja približno četrtina vseh učiteljev, kar je razmeroma malo, še najmanj pa je vključena prav v vzgojno-izobraževalni proces likovne vzgoje. Diplomsko delo predstavlja povezavo dveh načinov izražanja: likovnega in gibalno-plesnega. Obravnavala sem značilnosti načrtovanja vzgojno-izobraževalnega procesa likovne vzgoje, ki lahko poteka v prostorih šole in izven nje, in sicer ob vključitvi dodatne učne metode – metode ustvarjalnega giba. V empiričnem delu sem na likovnem področju slikanja raziskovala učinke vključevanja metode ustvarjalnega giba v pouk likovne vzgoje v 5. razredu osnovne šole, ki je potekal ob prisotnosti likovnega ustvarjalca in predstavitvi njegovega poklica ter ob raziskovanju originalnih likovnih stvaritev v prostorih galerije in razredni učilnici. Rezultati so pokazali, da so učenci obravnavane likovne pojme v procesu likovne vzgoje usvojili in jih ustvarjalno uporabili pri likovnem izražanju. Med izvedbo samega učnega procesa in dejavnostmi giba so bili učenci sproščeni, motivirani in ustvarjalni. Po obisku galerije so v skorajšnji večini izrazili željo po ponovnem obisku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: likovna vzgoja, ustvarjalni gib, slikarstvo, likovni umetnik, tople barve, hladne barve, toplo-hladno barvno nasprotje, galerija
    Število strani: 91
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tonka TacolMentor
    pred. Vesna GeršakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9672265)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1561
    Datum vnosa: 01 Jul 2013 11:06
    Zadnja sprememba: 01 Jul 2013 11:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1561

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa