[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovalno učenje pri pouku gospodinjstva

Martina Erjavšek (2013) Sodelovalno učenje pri pouku gospodinjstva. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2287Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je na podlagi domače in tuje literature predstaviti različne opredelitve sodelovalnega učenja in njegovo praktično uporabo predstaviti pri pouku gospodinjstva v šestem razredu osnovne šole. V raziskavi je skupno sodelovalo 50 učencev šestega razreda. Kontrolno skupino, v kateri je prevladovala frontalna oblika dela in metoda razlage, je sestavljalo 24 učencev, eksperimentalno skupino, v katero sem vpeljala sodelovalno učenje, pa je sestavljalo 26 učencev. Zanimalo me je, katera izmed skupin si bo snov kratkoročno bolje zapomnila, hkrati pa me je zanimalo tudi, katera izmed skupin si bo snov zapomnila za dalj časa. Hotela sem izvedeti, kakšen je odnos učencev eksperimentalne skupine do drugačnih učencev, ali jim delo v skupini pomaga premagati strah pred ocenjevanjem, in če jim delo v skupini pomaga premostiti vrzeli v znanju. S pomočjo delovnih listov, ki so jih rešili tako učenci kontrolne kot tudi eksperimentalne skupine, sem prišla do rezultatov, ki kažejo na to, da so si snov kratkoročno bolje zapomnili učenci kontrolne skupine, hkrati pa so učenci kontrolne skupine dosegli boljše rezultate tudi 14 dni po obravnavi snovi. Z anketnim vprašalnikom, ki so ga rešili učenci eksperimentalne skupine, pa sem ugotovila, da učenci pri uporabi sodelovalnega učenja bolje sprejemajo učence s posebnimi potrebami in učence, ki pripadajo drugi etnični ali rasni skupini. Izkazalo se je tudi, da jim je delo v skupini pomagalo premagati strah pred ocenjevanjem, žal pa jim ni pomagalo premostiti vrzeli v znanju. Ugotovila sem še, da učenci ne poznajo sodelovalnega učenja in nimajo razvitih sodelovalnih veščin, kar kaže na to, da učitelji sodelovalnega učenja pri pouku ne izvajajo prav pogosto.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: sodelovalno učenje, skupinsko delo, vloga učitelja, sodelovalne veščine
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    asist. dr. Francka Lovšin KozinaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9670473)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 1555
    Datum vnosa: 27 Jun 2013 07:33
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1555

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa