[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava fantastične pripovedi Severni sij v 5. razredu osnovne šole

Romana Tavčar (2011) Obravnava fantastične pripovedi Severni sij v 5. razredu osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1414Kb)

    Povzetek

    Glavni namen diplomskega dela je bila obravnava fantastične pripovedi Severni sij v 5. razredu osnovne šole. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in didaktičnega. V teoretičnem delu je naprej opisana fantastična pripoved ter njene značilnosti in definicija le-te. Osrednji del teorije sestavlja analiza elementov fantastičnega po teoretičnem modelu fantastične pripovedi švedske analitičarke Marie Nikolajeve. Analizirala sem trilogijo Njegova temna tvar, znanega britanskega avtorja Philipa Pullmana, osredotočila pa sem se predvsem na prvo knjigo Severni sij, ki sem jo tudi obravnavala z učenci 5. razreda. V nadaljevanju sledi življenje in delo avtorja Philipa Pullmana in nekaj osnovnih informacij o trilogiji Njegova temna tvar. Omenjene so tudi značilnosti naravnega pojava severni sij, po katerem je poimenovana prva knjiga Severni sij, ki je tudi podrobneje opisana v krajši obnovi, in pa oznaka književnih oseb. V diplomskem delu sem analizirala elemente fantastičnega v trilogiji Njegova temna tvar po teoriji Marie Nikolajeve, omenila pa sem tudi analizo dveh slovenskih avtorjev Jakoba J. Kende in Liljane Burcar. Zadnje poglavje teoretičnega dela je namenjeno filmu Zlati kompas (osnovni podatki, zanimivosti, odzivi cerkve) ter primerjavi med književno predlogo Severni sij in filmom Zlati kompas. V didaktičnem delu sem z učenci 5. a razreda osnovne šole Orehek Kranj obravnavala fantastično pripoved Severni sij. Temu sem namenila sedem šolskih ur. V tem delu diplomske naloge je opredeljen raziskovalni problem, raziskovalne hipoteze, metode, vzorec, postopek zbiranja podatkov, instrument, postopek obdelave podatkov ter rezultati in interpretacija. Hipoteze sem potrdila z zastavljanjem ustnih vprašanj in vprašalnikom. Ugotovila sem, da so učenci zelo ustvarjalni in uživajo v domišljijskem svetu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: mladinska književnost, fantastična pripoved, teoretični model fantastične pripovedi po Marii Nikolajevi, trilogija, film
    Število strani: 78
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Mileva BlažićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8900169)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 155
    Datum vnosa: 29 Sep 2011 07:21
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 17:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/155

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa