[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Risbe otrok z govorno-jezikovnimi motnjami

Sabrina Cirman (2013) Risbe otrok z govorno-jezikovnimi motnjami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1557Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava uporabo risanja kot alternativnega načina, na katerega lahko otroci z govorno-jezikovnimi motnjami izrazijo, kako doživljajo sebe in svoj govor v komunikaciji z drugimi osebami. Kvalitativna raziskava tega dela je bila namenjena ugotavljanju splošnih značilnosti risb otrok z govorno-jezikovnimi motnjami, kot tudi ugotavljanju tistih značilnosti, na podlagi katerih lahko sklepamo o splošnem počutju teh otrok v pogovorni situaciji in o čustvih, povezanih z doživljanjem lastnega govora. V raziskavi so sodelovali otroci, stari med štiri in pet let, od tega osem otrok z govorno-jezikovnimi motnjami, ki so vključeni v individualno logopedsko obravnavo, in pet otrok s tipičnim govorno-jezikovnim razvojem. Otroci so se najprej narisali med pogovorom z nekom drugim, tj. s poljubno osebo, in nato odgovorili na vrsto vprašanj, ki so se nanašala na vsebino njihove risbe. Odgovori so služili kot izhodišče za analizo in interpretacijo risb, ki so zbrane in predstavljene v empiričnem delu tega diplomskega dela. Večina otrok z govorno-jezikovnimi motnjami je z neposrednim in posrednim prikazom pozitivnih čustev na svojih risbah sporočila, da jim je z izbranimi sogovorniki v pogovoru prijetno in da se glede svojega govora počutijo dobro. Z razliko od otrok s tipičnim govorno-jezikovnim razvojem, ki so na svojih risbah prikazali izključno pozitivne emocije, pa so nekateri otroci z govorno-jezikovnimi motnjami na svojih risbah upodobili tudi negativna čustva.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroška risba, govorno-jezikovne motnje, komunikacija, človeška figura, čustva, predšolski otrok
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9656137)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1542
    Datum vnosa: 20 Jun 2013 13:21
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1542

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa