[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učiteljevi pristopi pri poučevanju matematike in njihov vpliv na učno motivacijo

Dunja Blaznik (2013) Učiteljevi pristopi pri poučevanju matematike in njihov vpliv na učno motivacijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava tematiko motiviranosti učencev in vpliv učiteljevih pristopov nanjo, s poudarkom na pouku matematike. Poleg spodbud iz domačega okolja, dobre razredne in šolske klime ima velik vpliv na motivacijo tudi učitelj. Učitelj je vpet v mnoge okvire, ki se jih pri svojem delu mora držati in jih izpolnjevati. Znotraj njih pa lahko samostojno oblikuje učne oblike, metode in aktivnosti. Cilj raziskave je bil ugotoviti zaželenost različnih učiteljevih pristopov pri pouku matematike z vidika učencev, vpliv teh pristopov na motivacijo učencev ter usklajenost med zaželenostjo in prisotnostjo različnih učiteljevih pristopov po mnenju učencev šestega in devetega razreda osnovne šole. Raziskava med učenci 6. in 9. razreda je pokazala, da na učenčevo motivacijo najbolj vpliva učitelj s svojimi lastnostmi in dejanji. Po mnenju učencev deluje najbolj motivacijsko učitelj z njegovo dobro voljo in smislom za humor ter s tem, da zna predstaviti tudi dolgočasno snov na zanimiv način. Učenci in učenke imajo podobne želje glede učiteljevega poučevanja, zato se učiteljem ne bi bilo potrebno prilagati glede spola učencev. Glede na starost in kraj šolanja se pojavi kar nekaj razlik med zaželenostjo učiteljevih pristopov. Po mnenju šestošolcev naj bi pouk matematike potekal zelo aktivno, saj si želijo več specifičnih učnih dejavnosti, devetošolci pa si želijo predvsem pogovora in različnih ponazoritev. Zanimalo me je mnenje učencev o učiteljevi uporabi naprednih oblik aktivnosti pri pouku matematike. Učenci menijo, da oblike, ki so zanje pomembne, učitelji preredko uporabljajo. Po mnenju učencev učitelji preredko uporabljajo delov v dvojicah in uporabo različnih ponazoritev ter nalog zabavne matematike. Kljub temu, da si učenci domačih nalog ne želijo, se zavedajo, da so zanje pomembne. V diplomskem delu sem prišla do uporabnih in pomembnih ugotovitev na področju motiviranja učencev s strani učitelja. Tako učitelji, kot tudi učenci si želijo čim boljšega vzdušja v razredu. Učenci si želijo čim več sproščenega pogovora z učitelji in prav je, da jim to omogočimo in tako ustvarimo ugodne pogoje za delo pri pouku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motivacija, učna motivacija, pouk matematike, učiteljevi pristopi
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Cveta Razdevšek PučkoMentor
    doc. dr. Zlatan MagajnaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9653833)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1525
    Datum vnosa: 19 Jun 2013 14:00
    Zadnja sprememba: 19 Jun 2013 14:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1525

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa