[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vodeno opazovanje dvoživk v vrtcu

Barbara Brulc (2013) Vodeno opazovanje dvoživk v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1896Kb)

    Povzetek

    Predšolski otroci se največ naučijo iz lastnih izkušenj, tako da se vsega dotaknejo, opazujejo, preizkušajo, vonjajo, poslušajo – doživljajo. Žal pa se vse pogosteje dogaja, da spoznavajo naravo, ki bi morala biti njihovo vsakdanje okolje, le preko knjig, filmov, risank in ostalih medijev. Vzgojitelji v vrtcu imamo možnost, moč in dolžnost, da jim pomagamo na čim pristnejši način približati in izkusiti vse, kar jih obdaja. Še posebej, kadar gre za spoznavanje živih bitji, je lastna izkušnja otroka še pomembnejša kot sicer. Zavedati se moramo, da je izkušnja najmočnejše orodje pomnjenja. Ko gre za izkušnjo z živaljo, ki vzbuja predsodke (ki so po navadi pridobljeni zaradi vpliva in prenosa izkušenj drugih na otroka), je še posebej pomembno, da je prvi stik s to živaljo prijeten. Za to pa moramo s svojim zgledom poskrbeti vzgojitelji predšolskih otrok. V diplomski nalogi smo prestavili, kako vodeno opazovanje dvoživk vpliva na zanimanja in opažanja otrok. V prvem, teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili naravo, kot področje v vrtcu, opredelili smo pojem izkustveno učenje. Opisali smo tudi dvoživke, še posebej krastačo in močerada. Opredelili smo tudi otroško risbo in razlike med deklicami in dečki na kognitivnem področju. V drugem, empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili in interpretirali rezultate kvalitativne raziskave, ki smo jo naredili s pomočjo polstrukturiranega intervjuja in analize risb krastače in močerada. Ugotavljali smo, kaj želijo predšolski otroci izvedeti o dvoživkah pred vodenim opazovanjem in po njem, kako vodeno opazovanje dvoživk vpliva na otrokovo vizualno predstavo o njih in ali se vprašanja o dvoživkah razlikujejo med deklicami in dečki. Ugotovili smo, da je otroško zanimanje o dvoživkah večje po vodenem opazovanju, kar pomeni, da otroke, po tem, ko spoznajo žival, o njih zanima še več, narišejo pa tudi več podrobnosti kot pred vodenim opazovanjem. Otroke najbolj zanimata vedenje in način življenja opazovanih dvoživk. Se pa zanimanje za živali razlikuje glede na spol, pred vodenim opazovanjem več sprašujejo deklice, po vodenem opazovanju pa dečki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vodeno opazovanje, dvoživke, doživetje, izkušnja, vprašanja, zanimanje, vizualna predstava, razlike, dečki, deklice
    Število strani: 47
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=9651529)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 1518
    Datum vnosa: 19 Jun 2013 13:10
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/1518

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa